Vita Havet

onsdag 13 maj 2015 - lördag 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Hemma igen
tisdag 1 september 2015 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla som följt vår resa! I lördags, den 29 augusti knöt vi fast Kvast-Hilda på den plats hon lämnade den 13 maj. Cirkeln runt Norden var sluten och vi tacksamma och mycket nöjda! De 109 dagar som resan varat har krävt koncentration och tagit all vår energi. Upplevelserna är många och

Vi närmar oss ...
lördag 15 augusti 2015 - Lillesand, Aust-Agder fylke, Norge

Ohoj därhemma! Här kommer en lägesrapport från Lillesand. Ja, det känns jätteskönt att ha passerat Lindesnäs och vara inne på norska Sörlandet - kusten där solen alltid skiner. Och det gjorde den de två första dagarna, men nu vräker regnet ner i häftiga skurar och vi ligger inblåsta

Haugesund + Belomorskkanalen
söndag 9 augusti 2015 - Haugesund, Rogaland fylke, Norge

Hej därhemma! Igår låg vi i Leirvik på ön Stord och idag har vi gått i frisk SO vind hit till Haugesund. Nu ligger vi vid stadskajen, tryggt förtöjda och med tillgång till alla livsnödvändigheter, bl a internet. På lediga stunder har Olsson plitat på en rapport från Belomorskkanalen

Hälsning från Bergen
lördag 8 augusti 2015 - Leirvik, Hordaland fylke, Norge

Bergen den 7 augusti 2015 Dag 87 på vår resa Hej och Hå! Vi har legat i ganska duktigt ett tag. Med dagsetapper på 40-60 sjömil har vi betat av ännu ett långt stycke av den vackra norska kusten. Vi har gått inomskärs för det mesta och har tryckt oss fram mot skvättsjö och fallvindar

Hälsning från Bergen
lördag 8 augusti 2015 - Leirvik, Hordaland fylke, Norge