Södra Sydamerika runt

fredag 11 december 2015 - lördag 16 januari 2016

Norra Argentina, Uruguay, Paraguay & Södra Brasilien

22. Jag vet vart alla folkabussar tar vägen
onsdag 13 januari 2016 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Igår gick jag mest runt på stan och kollade i affärer och sen gick jag till stranden, promenerade hela Copacabana, Ipanema och Lebon, en nätt promenad på 4 timmar och tittade på folk och tog mig ett par Caipria på vägen. Idag tog jag tunnelbanan (jag visste inte ens att de hade

21.Ytterligare en bussresa och massor av trappor
måndag 11 januari 2016 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

*** Det har åter varit idiotiska störningar på resdagboken och jag har inte kunnat logga in för att lägga upp mina inlägg på ett bra tag, jag är naturligtvis hemma igen när jag publicerar dessa inlägg.*** Checkad ut igår vid 10 och tog en taxi till busstationen i Florianópolis. Bussen

20. Restauranger i denna delen av världen
fredag 8 januari 2016 - Florianópolis, Santa Catarina, Brasilien

Det är besynnerligt hur restaurangpersonal beter sig i olika länder, man kan ibland inte förstå att det är ett serviceyrke de innehar. Här är bara snäppet under servicenivån i Italien som naturligtivs är den sämsta i på hela jordklotet. Det kan ta 15-20 minuter innan de ens observerar

19. Båtresa & Strandliv
torsdag 7 januari 2016 - Florianópolis, Santa Catarina, Brasilien

I förrgår tog jag en båt som går som reguljärtrafik i lagunen utmed västra strandkanten, där bor det människor utmed en sträcka på ca 3 mil som enbart har båten som transportmedel, det finns inga vägar, bara stigar utmed hela sträckan, men de har el, vatten och telekom i alla fall. Men

18. Blandat väder
måndag 4 januari 2016 - Florianópolis, Santa Catarina, Brasilien

Nu har det gått några dagar och vädret är verkligen varierande, än är det sol, än regnar det. Lagom blanding för mig. I och med tidigare nämnd klädsel är det ingen som bryr sig man bara fortsätter att bada eller sitta vid cafébordet, det är ju nästan ingen som har något annat än