Nikki premiär i Europa

lördag 13 juni 2015 - söndag 5 juli 2015

Rundresa i främst Tyskland och Frankrike med en ny resekamrat nu kan vi vara borta längre.

Hemma
söndag 5 juli 2015 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Blev inte vad vi planerat utan bättre. Vår första resa med Nikki och husbilen. Vi har haft en underbar resa. Nikki har tillfört så mycket. Vi har fått tagit det lugnare, fått mer kontakter med nya människor. Alla ville ju känna på och klappa denna vackra hund. Känns skönt att inte

Nu börjar hemfärden
torsdag 2 juli 2015 - Soltau, Niedersachsen, Tyskland

Nästa stopp en camping vid en liten sjö med fina cykelvägar runt sjön. Campingen superfin hade T.o.m hundduschrum. Tur med platsen igen fick en underbar utsikt höga berg , grönakullar och en klar frisk luft. Vi fick lite Sound of music känslor. Där stannade vi ett par dagar. Åkte sen en

Ändrade planer igen
söndag 28 juni 2015 - Rougemont, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Efter en god middag på restaurangen tog vi en promenade i denna otroligt vackra och idylliska miljö. Bonnal den lilla byn med största skylten och minsta klockan. Morgonen efter fortsatte vi mot Bodensee . Hade tänkt besöka Mainau igen eftersom Leif var sjuk förra gången. Väl framme vid

Franska landsbygden

Färden fortsätter söderut i Frankrike. Hamnar på en slottscamping med dammar överallt. Vi blev grannar med en bäver och ett gäng fågelfamiljer med utsöta ungar. Tyvärr var inte hundar välkomna i restaurangen men det ordnades med take away en mycket god boufe bourguignon . Vi lämnade på

Alsace

Det blev 3 dagar i Alsace också. Vädret har blivit mycket bättre framförallt varmare. Bor på en mycket trevlig camping i Ribeauville, promenad avstånd till centrum med korsvirkeshus små butiker restauranger och hus dekorerade med blommor, hur mysigt som helst och Nikki är välkommen