Gambiaheten

lördag 23 maj 2015 - söndag 21 juni 2015

En månad som volontär på förskola i Brufut!

Stockholm
söndag 21 juni 2015 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

19 juni Sista dagen i Gambia! Målar med sista barnen, ser pojkarna spela fotboll, flickorna dansheja och Fatou springa runt i fotbollströja, slå folk och skrika Archa Archa (typ försvinn). Barnen står sedan uppradade och sjunger hejdåsånger till mig och jag vill gråta för att få ut

Turntable
fredag 19 juni 2015 - Brufut, Gambia

16 juni På morgonen ger jag veckans matpengar till Gambiafamiljen för att de gör lunch och middag till mig, men ger nästan det dubbla för vet att de har det tajt veckan innan lön. Samba säger att jag är deras bästa gäst någonsin och att han kommer fortsätta be för mig varje kväll. Nu

Kartong
tisdag 16 juni 2015 - Brufut, Gambia

13 juni Sovmorgon, bok, attaya, reggae och delar stor tallrik ris med Gambiafamiljen under mangoträdet. Blivit så mycket bättre på att göra ingenting. Berit klättrar runt på mig och Samba berättar om hans mammas tjat om att han ska skaffa en till fru, hans frus tjat om att han ska skaffa

Banjul
måndag 15 juni 2015 - Brufut, Gambia

10 juni Latdag med åtta timmar i solstol under mangoträdet. Lyssnar på reggae, dricker attaya, äter mango, läser Brott & Straff, leker med Berit och Hawa, pratar livet med Samba och träning med supermuskliga Lama. Han gör och spelar trummor och har ordnat några brända skivor med musik åt

Wullinkamma
söndag 14 juni 2015 - Brufut, Gambia

7 juni Sover till ett och sitter under mangoträdet med Samba som ser lite smygpop ut i sitt skitiga vita linne och tajta svarta jeans och berättar om sitt liv och visdomsord i form av en superlång Jesusberättelse som absolut inte finns med i Bibeln haha. Går sedan med Rama och lilla Berit i