Toscana runt

lördag 23 maj 2015 - lördag 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

Fredag, hjälp sista dagen!
lördag 30 maj 2015 - Via Santa Maria, 51, Pisa, Toscana, Italien

Fredag, hjälp sista dagen! Vi sov länge, missade nästa vår frukosttid! Här måste man nämligen välja tid för frukost, de vill ju inte ha en stimmig miljö när vi ska inta dagens första matintag...inte för mycket folk samtidigt. Efter frukosten satt vi länge och njöt in stunden i deras

Slappartorsdag
torsdag 28 maj 2015 - Castellina in Chianti, Toscana, Italien

Torsdag FM. Vi har sovit i mjuka sängar med fluffiga kuddar i vår borg. Frukosten var ok, miljön fantastisk. Nu är vi på väg till Monteriggioni där en marknad finns. Åker förbi stora vingårdar och ett landskap som är perfekt. Olivträden växer i rutmönster, vinrankorna i rader och

Äntligen Toscana!
onsdag 27 maj 2015 - Vinci, Toscana, Italien

Äntligen Toscana! Vi sträckkörde på motorvägen i 3,5 timme och lyssnade på ljudbok och plötsligt kom de där underbara vyerna jag endast sett på bild. Jag hade bokat ett rum på en vingård i Isola Verde, himmel! Så fint det var! Precis som jag hade hoppats + plus lite till. Huset var

Pietra Fitta
onsdag 27 maj 2015 - Florens, Toscana, Italien

Med lite sorg i hjärtat lämnade vi Isola Verde mot Chiantidistriktet. Vi svängde in till Vinci som är Leonardo da Vincis födelsestad och gick på hans museum, vårt första! Fortsättningsvis på vägen hittade vi en Osteria med egen olivoljetillverkning. God mat igen och vi köpte en flaska

Mot Vendig
tisdag 26 maj 2015 - Jesolo, Veneto, Italien

Jesolo tisdag morgon vid frukostbordet. Lite enklare frukost här men underbara människor och mysig hemmamiljö. Vi sitter i ett uterum och dricker ännu en gång deras goda kaffe. Konstiga frukostvanor ändå, det finns mer kakor än bröd... Sängen här var lika hård som de andra. Är vi