Sverige på langs

onsdag 1 juli 2015 - tisdag 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Uppdrag slutfört!
tisdag 22 september 2015 - Odense, Region Syddanmark, Danmark

Vi har nått vår slutdestination. I lördags eftermiddag rullade vi in på den sydligaste punkten i Sverige, Smygehuk, och lyckades därmed slutföra vårt stora cykeläventyr! Att nå målet efter 11 veckor och sammanlagt 3586 km på cykel innebar en Gott&Blandat-påse av känslor, där

emmacarlsson i Sverige på langs
Hastighetsrekord, storstadspuls och röda stugor
lördag 5 september 2015 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Inledningsvis vill jag be om ursäkt för den massuppdatering som senast skedde för er som är uppskrivna på maillistan. Hur mycket resdagboken än är mig kär, så kan denna sida även utbringa en dos huvudvärk de gånger sidan stänger ner och jag loggas ut som resultat av detta. Det är så

emmacarlsson i Sverige på langs
Kära återseenden och nya smakupplevelser
måndag 17 augusti 2015 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Kanske inte att vår färd skulle anses vara den mest raka för att nå Smygehuk, men så finns det ju så mycket att se på både längden och bredden i detta avlånga land! Efter några härliga dagar hos Anna och mor Eva i Östersund styrde vi så cyklarna österut med Örnsköldsvik i siktet.

emmacarlsson i Sverige på langs
Det började med ett toalettbesök..
måndag 3 augusti 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

.. och sedan förblev vi i dagarna två. En i stor grad spontan och oplanerad resa som denna bjuder på många härliga upplevelser och möten av människor. På väg in i vildmarksvägen, efter en norrländskinspirerad lunch med tunnbröd och hjortronmarmelad, önskade vi båda uppsöka en en helt

En cykelresenärs bekännelser
torsdag 23 juli 2015 - Vilhelmina, Västerbottens län, Sverige

Följande är ett litet smakprov för hur en dag på cykel kan utveckla sig: Vi vaknar som oftast kring niotiden. Oavsett om vi ställt klockan för tidigare uppgång har våra kroppar protesterat med värsta sortens tonårsfasoner och slått oss tillbaka rakt in i djupsömnen. Då vi pressar