Åtta sorters apa!

måndag 29 juni 2015 - onsdag 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Drömmen om Sverige....
torsdag 16 juli 2015 - Hamburg, Tyskland

Så det blir 24 ofrivilliga timmar i Hamburg. Efter 4-5 timmar i kö kunde vi vid halv tolv tiden på natten konstatera att vi inte kunde lämna Hamburg förrän kl 18 10 idag och fick således ytterligare en gratis hotellnatt. Detta endast för att flygbolaget kunde tänka sig att ta et större

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Hemresan som aldrig tar slut...
onsdag 15 juli 2015 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Ytterligare ett kafkanskt och verklighetsfrämmanzde inlägg... Efter en segdragen dag på flyghotellet i Sao Paulo drog vi till flygplatsen. Tydligen 3 timmar för tidigt för att få checka in bagaget. Vi använde tiden till att testa Fias Portugisisk kunskaper genom att reklamera gårdagen

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Det blir inte alltid som man tänkt sig....
tisdag 14 juli 2015 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

GRATTIS SYSTER HELLA! Ledsen att jag inte kan ringa och gratta dig ikväll som tänkt..... I en perfekt värld skulle vi haft en lång resa hem igår/idag. 1. Lämna Ilha Grande med färjan som tar 1, 5 timmar 2. Ett par timmar transferbussen 3. vänta några timmar på Rio flygplats. Där

Utflykter på ön
söndag 12 juli 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

LÖRDAG : Det finns som sagt var massor av stränder runt ön vilket oxå gör att det finns sjuttiofjorton båt-turer hit och dit och runt ön och halvt runt ön och gud vet var. Vi valde dock att hyra en egen båt med tillhörande kapten Paulinho för att kunna ta oss till de två ställen vi

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Det blir en dag på stranden....
fredag 10 juli 2015 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Vi hade märkt att det var festligheter på gång här i Abrao. Det hade byggts ett partytält och en liten scen mitt i centrum, samt det satts upp en massa vimplar och pynt. Så vitt vi vet firade man Festa Junina som kanske eller kanske inte har att göra med Sao Joao (som kanske eller kanske