Almedalen 2015

söndag 28 juni 2015 - söndag 5 juli 2015

Enhet i Almedalen dag 7
lördag 4 juli 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

På morgonen gick några av oss och delade ut foldrar på stan. Sen höll vi vårt sista tal för denna Almedalsvecka. Efteråt gick vi hem till Annika och hade en trevlig avslutningsmiddag tillsammans.

Enhet i Almedalen dag 6
fredag 3 juli 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag höll vi tal som vanlig på Donners plats. Vi träffade även en medlem som kunde tänka sig bli kontaktperson på Gotland och som hjälpte till att dela ut foldrar på Donners plats under vårt tal. När vi haft vårt tal gick vi för en välbehövd fika och glass. Sen gick vi ut på stan

Enhet i Almedalen dag 5
torsdag 2 juli 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag har vi åter igen hållt tal på Donners plats och delat ut broschyrer på stan. Efter att vi hållt vårt tal var vi med på ett demonstrationståg "Keep it in the ground" med ca 10-12 organisationer, bl.a. Greenpeace, Naturskyddsföreningen, Push Sverige, Svenska Kyrkan, Jordens Vänner med

Enhet i Almedalen dag 4
onsdag 1 juli 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

På morgonen idag var vi på en debatt med Martin Klepke (politisk skribent för tidningen Arbetet) och Roland Paulsen. Under debatten hörde vi att Martin Klepke hade hört vårt tal på Donners plats och memorerat och tagit till sig vårt budskap om att människan bör värderas efter dess

Enhet i Almedalen dag 3
tisdag 30 juni 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

Idag har vi gått runt på stan och delat ut fler foldrar efter våra lunchförberedelser. Kl 15 höll vi tal som vanligt på Donners Plats med vårt teaterspöke. Denna gång även med ballonger som vårt spöke höll i och som vi stack hål på under talet. En kille från ETC kom precis innan vi