Fem stater 2015

tisdag 7 juli 2015 - tisdag 28 juli 2015

Middleton
söndag 26 juli 2015 - Middleton, Massachusetts, USA

C simmade lite i poolen innan vi åt frukost och sedan gav vi oss ut på mer shopping. Middleton är verkligen ett trevligt område. Här kan jag tänka mig att bo. Vi åkte bland annat till våra gamla favoritaffärer Banana Republic, GAP, Bed Bath and Beyond också Costco.

Till Middleton
lördag 25 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag hade vi sex timmars körning framför oss, så vi gick upp tidigt och packade. Klockan sju fick vi pankakor och jordgubbar till frukost av damen som äger detta B&B. Sedan bar det iväg. Vi hade bestämt oss för att köra kustvägen tillbaka mot Boston. Vi stannade till i Camden för ett

Acadia National Park
fredag 24 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag hyrde vi cyklar och tog en buss med cyklarna till Acadia National Park. Där var jätte fint! Folk cyklade, vandrade och joggade. Det var lagom mycket folk. När vi cyklat ett tag cyklade vi förbi ett par som hade stannat. Plockar ni blåbär frågade C. Ja, svarade kvinnan och då stannade

Valsafari
torsdag 23 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag sprang C på morgonen. Efter frukosten packade vi igen och sedan körde vi till Bar Harbor, vilket tog ca tre timmar. Här hade vi bokat ett B&B downtown. Det var en dam i sjuttiotal åldern som drev det. Hon var väldigt trevlig, men gud vad mycket hon pratade! Vi höll på att missa vår

Portland
onsdag 22 juli 2015 - Portland, Maine, USA

När vi hade ätit frukost idag körde vi till Starbucks så att C kunde få sitt kaffe. Denna gången låg det mitt i en Mall. Jag "fastnade" på klännings-avdelningen på Macys när C gick och köpte kaffe. Det slutade med att jag köpte två partyklänningar. C köpte en skjorta, en pikétröja