El Camino 2015

lördag 19 september 2015 - söndag 4 oktober 2015

Sammanfattning vandring El Camino 2015
måndag 5 oktober 2015 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Sammanfattning av Camino vandringen 2015 Efter att ha vandrat cirka 27 mil detta år så vill vi göra några sammanfattande reflektioner på årets etapp men även tidigare etapper. Nedan kommer ni också att få några minnen från var och en av oss vandrare. Från det att förfrågan kom från

Santiago - Alicante - Torreveija
söndag 4 oktober 2015 - Torrevieja, Valencia, Spanien

> Santiago de Compostella - Alicante/Torrevieja > Några tankar om denna resa. Vi har vandrat 270 km på 13 dagar, en sträcka som kan jämföras med en halv dags semesterresa med bil. Men med bil hade man missat dessa åldriga  vägar flera hundra år gamla. En del vägar var så kallade

Santiago - Firristerra - Santiago
lördag 3 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Lördag 3 oktober Santiago de Compostella-Fisterra Hej alla ni som följt oss. Nu har vi nått målet, och ska göra en resa ut till Fisterra idag. Natten har vi tillbringat på ett trevligt hotell i gamla stan. Vi blev serverade en riktig hotellfrukost, som smakade väldigt bra. Därefter tog vi

Pedrouzo - Santiago
fredag 2 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

2 oktober 2015 ”En spännande dag” Hade inte behövt ställa klockan att ringa på 07.00, vaknade ändå tidigare. Idag är det en dag vi väntat på ända sedan vi började vår första etapperna 28 september 2013, nu är den här. Vad tänker man på en dag som denna? Förberedelserna,

Arzua - Pedrouzo
torsdag 1 oktober 2015 - Pedrouzo, Galicien, Spanien

Torsdag 1 okt. Dag 12 Arzua-Pedrouzo Åter har Åkes idoga sökning på nätet resulterat i att vi 6km utanför Caminon, hittat ett toppen pensionat. Trevlig personal och god mat. Frukosten idag innehöll lite extra, förutom kaffe/te, toast och marmelad, de bästa vi fått på hela vandringen. Vi