Sommarsemester 2015

onsdag 1 januari 2020 - onsdag 1 januari 2020

Semestertripp med husvagnen. Lämnade hemma söndag den 2 augusti. Ska vara hos Tusse i hennes stuga i Ödängla utanför Mösterås onsdag den 5 aug. Fredag den 7 aug lämnar vi husvagnen vid Tusses stuga och tar en båten över till Gotland och tillbaka tisdag den 11 aug. Sen får vi se vad vi hittar på.

Katrineholm
fredag 14 augusti 2015 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Startade med frukost som vanligt. Satt ute i solen och stickade ett tag innan det blev dags för en dusch. Sen fixade jag sallad till lunch. Sen åkte vi till Vingåker för att leta efter ett barnvagnsdäck som Joanna och Jeppe hade tappat. Vi hittade inget däck men jag hittade en Muminmugg på

Mot Katrineholm igen
torsdag 13 augusti 2015 - Bengtsfors Ö, Västra Götalands län, Sverige

Vaknade och tryckte i oss en som vanlig avslappnat och god frukost. Stökade på lite och sen gick vi ut på promenad. Det blev en runda ut på kobbarna först där jag loggade cachen som jag hittade i förrgår. Mycket vacker natur att spatsera runt i. Tog även en promenad inne på området, det

Västervik Resort lysingsbadet
onsdag 12 augusti 2015 - Västervik, Kalmar län, Sverige

Klev upp och åt frukost. Städade ur husvagnen lite. Satt och skrev dagbok. En riktigt lugn och skön dag. Pratade och sa hej då till ett par från skåne som skulle åka upp till Vindeln. De skulle börja med Härnösand igår. De hade en liten busig valp som var en Tysk spets. Den såg ut som

Mot fastlandet
tisdag 11 augusti 2015 - Västervik, Kalmar län, Sverige

Hoppade upp ur lopplådan kl 6. Längtade till min sköna säng i husvagnen. Här har jag sovit i en säng med tunn barnmadrass. Vi klev upp och borstade tänderna och sa hejdå till Anita. Nere vid båten hamnade vi först i en av köerna igen med bra koll på vad som hände. När vi parkerat på

Ötur
måndag 10 augusti 2015 - Visby, Gotlands län, Sverige

Anita skulle på möten och Svenne skulle vara barnvakt idag så vi bestämde att vi skulle åka runt lite idag. Mina ögon var onda som bara den. Var tvungen att ha solglasögon inomhus. Mamma hade skickat ett sms om att Ingeborg och Kjell ska sälja Kvarna. Kul om det kan stanna inom familjen