sista inlägget
måndag 28 september 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Idag åker Jag hem. Även om det har varit fantastiskt att vara här i Peru. Så Ska det bli så skönt att komma hem. Även alla bra saker har ett slut och något nytt börjar. Det kallas livets gång antar Jag. Jag ligger och tänker på de platser som Jag har besökt, tankar, känslor,

måndag 28 september 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Efter utcheckning så hämtade vi upp resten av bagaget och besökte en marknad. När Jag sen kom till flygplatsen så insåg Jag att Jag först skulle flyga till Cisco och sen direkt vidare till Lima med samma plan. När vi närmade oss landning i Cusco så började det rinna något svart

söndag 27 september 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Djungeln
lördag 26 september 2015 - Puerto Maldonado, Peru

Dag 1 Flyget till Puerto maldonado gick bra. Väl framme möttes man av enorm värme. Jag blev upphämtad tillsammans med 2 amerikaner och ett gäng tyskar. Jag och amerikanerna har samma guide. Så vi kommer hänga en del tillsammans. Färden till stället tog ca 30 min med båt och väl

Inkaleden
torsdag 24 september 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Ligger i en hängmatta och skriver detta och lyssnar på Winnerbäck samtidigt. Dag 1 inkaleden Jag blev upphämtad tidigt på morgonen. Då var jag fortfarande nervös över hur det skulle bli med pengarna. Min överföring var inte klar och jag fick uppskov av min bank att betala min skuld

Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Ledig dag blev ej som förväntat
söndag 20 september 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Dagen började med en skön morgon och jag lyckades sova till 09:00. Efter det fixade jag lite bilder på dropbox för att resedagboken gick så segt. Hoppas bara att jag kan få in dem på resedagboken.se. Sedan följde mer shopping och när jag sen skulle ta ut mer pengar så upptäckte jag

mata/fota djur, pisac och Ollantayabo
lördag 19 september 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Ännu en ny uppdatering Återigen upphämtning på hotellet. Sedan blev första stoppet en plats där vi fick lite mer info om lamas,alpackas och Vichunas. Vi fick även mats och klappa den. Men det var betydligt lättare att mata dem än att klappa dem. Vi fick också lite information om vad de

Cusco, forsränning
torsdag 17 september 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej igår var jag med på en guidad tur till soltemplet Korikancha, katedralen och stortorget.I katedralen så fanns det en enorm sak (nej jag vet inte vad det var) gjord av silver som även hade hjul. Den tog man ut på en viss högtid. Det skulle kännas helt galet att se den på gatan. Sedan

Puno-Cusco
onsdag 16 september 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Efter att ha blivit skjutsad till busshållplatsen så bar det iväg mot Cusco.En bussresa på 9-10 timmar. Otroligt bekväm resa som innehöll ett antal stopp. Förutom en god buffé så är dessa värda att nämnas. Första stoppet Pukkara (ett litet museum som innehöll lite statyer mm) Ett