Japan

tisdag 29 september 2015 - lördag 17 oktober 2015

Rundresa i Japan

Hemma
måndag 19 oktober 2015 - Ugglum, Västra Götalands län, Sverige

Hej, Jag är nu hemma sedan i fredags och börjar hämta mig från resan. men har ännu inte riktigt prdning på dygnet. Här kommer några bilder. Hälsningar Margaretha

Tåg
måndag 12 oktober 2015 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej, Om ni fått samma inlägg från Hiroshima flera ggr ber jag om ursäkt . Det verkar ha hängt sig. Vi har nu anlänt till Kyoto och därmed gjort vår sista tågresa. Tågen är bekväma, rena och går i tid. Stationerna är ett särskilt kapitel. Vi har varit på många (ofta bytt tåg).

Hiroshima
söndag 11 oktober 2015 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Hej, Idag har vi sett oss om i en stad som inte fanns när jag föddes. Då fanns ett annat Hiroshima, som så vitt jag förstår inte har några likheter med dagens. Vi har bl a varit på Memorial museet, vars innehåll är minst sagt svårsmält. I morgon åker vi till Kyoto där vi stannar till

Kanazawa
torsdag 8 oktober 2015 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej, Ny stad nära västra kusten med storlek ungefär som Göteborg. Vi behöver inte längre leva på golvet utan har vanlig säng och bord och stolar av normal höjd. Fast sängen är lika hård som madrassen på golvet. När Japan moderniserades satsade Kanazawa på kultur. Bristen på

Takayama
tisdag 6 oktober 2015 - Takayama, Gifu prefektur, Japan

Hej Takayama är en stad uppe i bergen i västra delen av centrala Honshu med ca 70000 inv. Den har haft ett isolerat läge, som lett till att här finns flera bevarade gator från Edo-perioden. Under 17 och 18-talen använde shogunatet området som timmerkälla. Vi har åkt tåg hit med tre byten