Bolivia Peru

lördag 3 oktober 2015 - lördag 24 oktober 2015

Test

Resans sista dagar i Lima
fredag 23 oktober 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Taxin körde hela vägen! Vi checkade in 4,5 timmar innan planets avgång. Sedan började väntans tider - ingen information någonstans om vårt plan. Tiden för incheckning kom och gick, även tiden för avgång. Ingenstans gick det att få någon information om vart vårt plan tagit vägen.

Machu Picchu
torsdag 22 oktober 2015 - Puno, Puno, Peru

Då har vi tillbringat 2 dagar runt Machu Picchu. Vår guide Fabrissio hämtade oss på hotellet i Cusco. Minibuss 1,5 timme till Ollantaytambo och därefter tåg mot Aguas Calientes. Någonstans på vägen hoppade vi av tåget och började vår vandring på Inkaleden. De första fyra timmarna,

Utflykter i Puno
lördag 17 oktober 2015 - Puno, Puno, Peru

Puno, Peru. 3824 meter över havet. Staden känns modern i förhållande till La Paz. Ungefär som att befinna sig i Sydeuropa. Onsdagen tar vi det lugnt. Hämtar ut våra tågbiljetter och ordnar inför onsdagens utflykt. Onsdag morgon ger vi oss iväg med guide, Manuel och båt ut på

Pampas
tisdag 13 oktober 2015 - La Paz, Bolivia

Torsdag morgon klockan 06:00 lämnar vi djungellodgen och nationalparken Madidi. Med båt tas vi tillbaka till Rurrenabaque där vi flyttar över till bil för tre timmars resa till Pampas. Grusvägen vi åker på är spikrak och kantas av mindre gårdar. Korna promenerar i kanterna. Vi ser redan

La Paz och Peru
tisdag 13 oktober 2015 - Puno, Puno, Peru

När vi landat i La Paz bor vi fösta natten på Rosario Hotell som är mycket trevligt. Det blir en eftermiddagstur på stan och då hamnar vi på El Mundo som visar sig vara ett café ägt av en svensk tjej från Vara. Hon är bosatt här sedan fyra år tillbaka. Den första svensktalande vi