Singapore - Bintan - Singspore II

lördag 24 oktober 2015 - söndag 8 november 2015

Det känns nästan som om vi repeterar resan vi gjorde för två år sedan, men Singapore är fint och väl värt flera besök!

Badland
lördag 7 november 2015 - Singapore, Singapore

Idag snodde vi på lite på morgonen för att komma hyfsat tidigt till dagens utflyktsmål, Singapores vattenland. Efter en liten tur med tunnelbana och monorail var vi på plats. Bytte om och smetade på solcreme och låste in sakerna. Vi inledde med att åka lazy river, så skönt att ligga på

Little India - scoutshopen - botaniska
torsdag 5 november 2015 - Singapore, Singapore

Efter frukost på Subway i vanlig ordning tog vi tunnelbanan upp till Little India. Snart är det dags för deras stora högtid Depavali som vi tyvärr missar men de hade börjat dekorera och vi fann en gata fylld med marknadsstånd. Hela "innertaket" var täckt med i våra ögon ganska hemska

Little India - scoutshopen - botaniska
torsdag 5 november 2015 - Singapore, Singapore

South East Asia Aquarium
onsdag 4 november 2015 - Singapore, Singapore

Vi hade lite svårt för att bestämma dagsprogrammet idag men till sist föll valet på akvarium ute på Sentosa. Vi tog tunnelbanan och monorailen ut till ön där vi följde skyltarna, köpte biljetter och började gå, bara för att inse att vi var på fel ställe.... När vi var här 2005 hade

Åter till Singapore
tisdag 3 november 2015 - Singapore, Singapore

Så var det dags att säga hejdå till Bintan för den här gången. Efter frukosten gick vi bort till hotellets lilla zoo som vi visst missat denna gång. Här tar man hand om beslagtagna djur bl a. Lite kul när vi kom dit var att en hel förskoleklass om 40 barn var på plats. De var så fina i