lördag 14 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

I onsdags var det äntligen dags för resans störta höjdpunkt, Machu Picchu! Eftersom våran tripp dit var lite annorlunda (cykling, linbana och vandring) tog vi på dagen D bussen upp till Machu Picchu redan på morgonen. Vi hade inträde till Machu Picchu mountain så vi bestämde oss för att

Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru
Take a walk on the wild side
tisdag 10 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Dag två! Direkt efter frukost drog vi iväg till en av de ställena jag sett mest fram emot, ziplinen (dvs linbanan)! Den startade på 250 meters högt när vi susade iväg från första station. Den var uppdelad i sex etapper och nära fyra km lång. Det var minst lika roligt som jag hade väntat

Hej hej hallå dagboken!
måndag 9 november 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Sen vi kom till Lima har allt flutit på bättre! Första dagen tog vi det ganska lugnt och strosade runt lite i Miraflores som den delen av Lima vi bodde i heter. Det är ett av dom bättre och mer välmående delarna i staden. Andra dagen hade vi bokat in oss på en choklad workshop! Vi fick

Nu är jag här..!
fredag 6 november 2015 - Breña, Lima Region, Peru

Nu var det dags igen för att ut och se sig om! Nya resbuddy's och ny världsdel. Vi började våran resa kl sex på torsdags morgonen med tåg till Gbg och tåget var i tid! Så SJ av alla gav oss en bra start på dagen. Men efter att vi anlänt med buss till Landvetter började allt gå utför.