Marocko 5
måndag 4 januari 2016 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Essaouira var en trevlig liten stad. Det var en hel del turister där, försäljarna var i det stora hela ok, inget jagande och gapande om att köpa. Innerstaden, Medinan, var inte så stor så man gick vilse. En underbart lång och fin strand. En dag tog vi en promenad fram och tillbaka, på

Marocko 4
torsdag 31 december 2015 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Hoppas er jul varit fin. Vi har nu åter wifi efter några dagar helt utan. Från Azrou åkte vi till Mellanatlas bergen, väldigt fint. Vi fick åka egen minibuss då den lokala bussens chaufför sålt två av våra förbokade platser och bussen nu var full. Vi stannade till i Ifran en stad

Marocko 3
torsdag 24 december 2015 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Hej! Bussfärden till Chefchaouen gick smidigt och det var en bra buss. Bussbolaget är till hälften privat, därför gick den enligt tidtabell enligt guiden. Chefchaouen ligger i Rifbergen som hör till den s.k. Gibraltarbågen, dvs det är samma kedja som gå i södra Spanien. Här uppe odlas

Marocko 2
söndag 20 december 2015 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Hej! Så har vi då anlänt Marocko. I torsdags kom vi till Marrakech där vi landade. Vi tog därifrån en buss in till stan och gick vidare till det hotell vi skulle samlas på, kl 12. Gruppen består av 11 personer varav 2 är herrar. Här är det behagligt varmt ca 24 grader dagtid. Kvällstid

Marocko 1
torsdag 17 december 2015 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Nu har vi tagit tåget till Kastrup i Köpenhamn. Ryggan är packad med allt från lättare till lite varmare kläder. Marocko kan bli kall kvällstid, särskilt uppe i bergen. Snart skall vi flyga med Norwegian från  Kastrup till Marrakech i Marocko. En flygresa på ca 4 timmar. Hoppas flyget

Marocko 0
tisdag 15 december 2015 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Nu är det snart dags igen att resa. "Ingen rast, ingen ro" eller vad det nu var Carlsson sa ... :) Det går väl an när det är frivilligt, eller hur. Hur som nu ligger kläder och lite annat smått o gott som kan tänkas behövas. Allt skall packas i en ryggsäck. Denna gång skall resan