QFjul15 Filippinerna

torsdag 17 december 2015 - torsdag 7 januari 2016

En jul o nyårsresa till Filippinerna med massor av sol bad och snorkling. Resfebern är nu ganska hög och jag har haft Stefan B hemma för att kolla igenom telefon och datorer. Det tog honom över två timmar att få ordning på grejorna. Själv jobbar jag varje dag fram till avresan och avstod från att jobba extra natten mellan måndag och tisdag. Har kollat bank o Ica kort idag så att de skall funka samt ringt försäkringsbolaget. Sammanlagt blev det väl över en timme i olkia telefonköer. Nu är det sängdax.

Stockholm-Arlanda
fredag 18 december 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Häckar på Idas jobb o stör henne och hennes kollegor med ett ihållande tjattrande om än det ena o det andra. Man skulle kunna tro att jag bor i glesbygden o inte haft någon att prata med på länge. Äter en god BimBimBap, dvs koreansk pyttipanna med ägg med Ida. Hon e för god o gör mig

Avresa Hd-Lu-Cst
torsdag 17 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen börjar med besök hos tandhygienist Åsa redan 07.30. Fick en avbokad tid som hon ringde om igår. Segt att gå upp kvart i sju efter att ha packat o vägt väskor till 01.15 inatt. Men som man bäddar får man ligga... Nåväl, hemma igen åker väskorna in i bilen efter lite komplettering

Resfeber a la extreme...
tisdag 15 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hittade äntligen kamerans laddkabel och skall tömma den i datorn innan avfärd. Stefan B hjälpte igår till att få ordning på datorer, skrivare och telefon inför avfärd. Det tog över två timmar och slutade med att vi tvingades radera säkerhetskopieringen och göra en ny uppdaterad. Hoppas