Costa Rica

fredag 18 december 2015 - onsdag 6 januari 2016

5års resa med bästa familjen

Tortuguero
torsdag 31 december 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Nu har vi kommit till djungeln och karibiska sidan an Costa Rica. Färden hit gick över berg och genom väldigt stora Ciquita banan plantage. Vi parkerade bilen i La pavona och tog en båt ut till Tortuguero. Här checkade vi in på Aracarigarden, ett enkelt men trevligt hostel. Idag har vi haft

San Jose
tisdag 29 december 2015 - San José, San Pedro, Costa Rica

Lite uppdatering vad vi gjort senaste dagarna. Vi bokade två nätter på Park in i San Jose, vi hade heldre hittat något ställe utanför men hittade inget så det fick bli några dagar storstad. Inte så mycket trafik i stan men mycket folk, högljut och konstiga lukter. Vi var inne i en stor

San Jose
tisdag 29 december 2015 - San José, San Pedro, Costa Rica

Chill i Tamarindo
söndag 27 december 2015 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Sista dagen i Tamarindo innan vi drar vidare på nya äventyr. När vi kom ner till stranden i morse hade tidvattnet dragit ut så stranden var väldigt lång och bred. Inga vågor för surfing. Vi passade på att leta lite fina snäckor bland lavastenarna. Vi käkade lunch hemma i Muminhuset och

Julafton
fredag 25 december 2015 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Anorlunda julafton. Ingen gran, inga färgglada presenter pepperkakor eller glögg, men presenter inslagna i tidningspapper, surfing, sol, Pinacolada och middag med fötterna i sanden. 2 timmars surflektion och vi alla kom upp på brädan. Det var inte lika lätt när vår surfinstruktör hade