Nya Zeeland, Thailand & Bali

onsdag 11 januari 2017 - fredag 9 juni 2017 Nya Zeeland, Thailand & Bali

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

Sista dagen...
onsdag 7 juni 2017 - Bali, Indonesien

Så är dagen här som i början av resan kändes så otroligt långt borta. Sista hela dagen. Imorgon åker vi hem. Det är verkligen dubbla känslor nu. Å ena sidan ska det bli skönt att komma hem och träffa alla nära och kära, sova i sin egen säng och slippa hitta på egna barnsäkringar

Arvid 1 år!
fredag 2 juni 2017 - Bali, Indonesien

För ett år sedan var den här resan fortfarande en dröm. Vi hade redan när vi fick Viggo börjat drömma om en längre resa och bestämde oss därför för att spara på föräldradagarna för att kunna använda dem under en eventuell resa. När vi bestämde oss för att skaffa ett barn till

Gili Air
torsdag 1 juni 2017 - Bali, Indonesien

Vi har haft en så otroligt lugn och mysig vecka på Gili Air! Egentligen har vi inte gjort så mycket mer än att hänga runt vår bungalow. Det har varit så skönt att ha nära till allt, stranden, poolen, restauranger, massage mm. Personalen på Salabose Cottage där vi bodde var hur trevliga

Waterbom Bali
onsdag 24 maj 2017 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har vi haft några lugna dagar i "vårt" hus i Sanur. Efter att vi hyrde cykeln har vi delat upp oss en del så att jag och Anders har varit med varsitt barn för att få lite egen kvalitetstid med dem. En eftermiddag cyklade t ex Anders och Viggo så långt norrut på strandpromenaden som man

Ubud
fredag 19 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Under vår resa har vi hört av alla som varit på Bali att vi måste åka till Ubud, att det är en fantastisk stad. Då Ubud bara ligger drygt 45 minuters bilresa från Sanur där vi hyr vårt hus kändes det självklart att göra en liten utflykt dit. Genom en grupp på facebook hade jag fått