onsdag 11 januari 2017 - fredag 9 juni 2017

Dag 135 av 150

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

Waterbom Bali
onsdag 24 maj 2017 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har vi haft några lugna dagar i "vårt" hus i Sanur. Efter att vi hyrde cykeln har vi delat upp oss en del så att jag och Anders har varit med varsitt barn för att få lite egen kvalitetstid med dem. En eftermiddag cyklade t ex Anders och Viggo så långt norrut på strandpromenaden som man

Ubud
fredag 19 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Under vår resa har vi hört av alla som varit på Bali att vi måste åka till Ubud, att det är en fantastisk stad. Då Ubud bara ligger drygt 45 minuters bilresa från Sanur där vi hyr vårt hus kändes det självklart att göra en liten utflykt dit. Genom en grupp på facebook hade jag fått

Nytt land och nygammal vän
söndag 14 maj 2017 - Jalan Setapak, Bali, Indonesien

Gud vad tiden går fort nu på slutet! Det har redan gått en vecka sedan vi landade på Bali vilket innebär att det bara är knappt fyra veckor kvar av hela vår resa. Som jag skrev sist blev väskan med vagnen kvar i Kuala Lumpur och det tog nästan 24 timmar från att vi landade på Bali tills

Sista veckan i Thailand
tisdag 9 maj 2017 - Bali, Indonesien

Vi har hunnit med en massa saker sedan jag skrev sist. Till att börja med hittade barnen varsin kompis på stranden en dag. Det var det norska paret Lina och Dag och deras barn Axel 4 år och Ella som nyss hade fyllt 1 år. Viggo och Axel hittade varandra direkt och började leka på stranden.

Koh Phangan
söndag 30 april 2017 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit på Koh Phangan i snart en vecka och det har verkligen varit en lugn och skön vecka där vi mest har fyllt på med energi. Välbehövligt efter de fullspäckade dagarna vi hade på Koh Tao. Som jag skrev sist hade Arvid hög feber när vi kom hit och den höll i sig ytterligare en

Dag 135 av 150
559 Bilder 6 Besökta platser 22 Dagböcker