Definitely Dubai

tisdag 12 januari 2016 - tisdag 19 januari 2016

Efter att ha kommit över traumat med den senaste resans 4-jättelånga-dagars hemfärd från Brasilien, har nu reslustan väckts till liv igen. Vi firar födelsedag i Dubai en hel vecka (och därtill förhoppningsvis en dag i Oman).

Sista dagen, hur gick det här till??
måndag 18 januari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Sistaste dagen! Hur kan tiden gå så himla fort????? Eftersom vårt flyg går klockan 02.00 på natten så skulle vi ha hela dagen och en stor del av kvällen på oss att göra något kul av. Så vi packade ihop, checkade ut och bad snällt om att få lämna bagaget på hotellet en extra stund,

En dag i sultanatet Oman
söndag 17 januari 2016 - Khasab, Musandam, Oman

Tidig morgon idag igen... Varför gör man så här mot sig själv under semestern?? Vi hade bestämt oss för att hyra bil och köra efter kusten upp till Musandam som är en del av Oman. Den delen kallas ”arabiska Norge” p.g.a. dessa många fjordar. För att slippa köra mitt i stan på de

Modernare delarna av Dubai
lördag 16 januari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Seg-proppar på morgonen, värre än vanligt. Idag valde vi att utforska de modernare stadsdelarna av Dubai, nämligen områdena kring Financial Centre, World Trade Center och Dubai Marina. Himla massa promenerande bland alla dessa skyskrapor av udda arkitektur. Vi känner oss lite som kusinerna

Mer öken-äventyr
fredag 15 januari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Vi hade inbokade planer, men först vid halv tre, så vi strosade runt i BurDubai (den här gången undvek vi noggrant alla Souqer). När vi för andra gången misslyckats med att hitta den närmaste cachen (med simplaste 1-1 gradering i både svårighet och terräng), kände vi oss redo för

Flärdfullt födelsedagsfirande
torsdag 14 januari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Resedagboken har varit dum i flera dagar. Bråkig sida, får se om det funkar bättre nu! Det verkar så men man vet aldrig. ..Jag har förstått (och fått höra! !) att ni alla har fått typ mellan 20-60 Mail härifrån. .. Sorry för det, inte för att det nu var något jag kunde påverka alls.