Höstresa med Nikki

fredag 19 augusti 2016 - söndag 18 september 2016

Har bestämt en rutt men vi vet inte hur det slutar eller vart vi hamnar.

What a beautiful dog!
onsdag 21 september 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det var den vanligaste kommentaren vi hörde denna resa. Vi tycker ju att vår lilla tjej är jätte vacker men det gör väl alla hussar och mattar. Att höra det från så många främlingar gjorde oss mycket glada och stolta. Vi har haft många härliga och intressanta möten med människor och

Moseldalen och lite Rehn
lördag 17 september 2016 - Koblenz, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Lämnar Frankrike för denna gång och styr mot Moseldalen. Nu ska vi testa ställplatser. Har sett ut en som ligger vid en yachtklubb direkt vid Moselsstrand i Neumagen. Det finns platser men hu vad tätt, vi säger samtidigt Neeeee det här skiter vi i inget för oss. På andra sidan klubben

Vin och Champagne

Beaune Bodde med gångavstånd till centrum, promenerade in åt lunch flanerade lite och handlade. Hade tänkt besöka en producentvi köp vin av tidigare men snubblade över en vinproducent granne med campingen och riktigt goda viner så vi handlade där istället. Fortsatte till Epernay

Vila vid L'Ard'eche

På rullning igen efter några härliga dagar vid floden L'Ard'eche utanför Vallon-pont-d'Arc och campingen L'Ardechois. Morgon och fm tillbringade vi vid floden promenerade , badade och underhöll oss med kanotisterna som ständigt fastnade på stenarna. Em satt VII skuggan och läste eller bara

Annecy Venedig i miniatyr
torsdag 1 september 2016 - Vallon-Pont-d'Arc, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Bodde högt upp i bergen ovanför Annecy. Vi hade bara 1,5 km ner till gamla stan och ner var det inga problem det gick fort. Men med våra magar fulla med god mat och vin gick det lite långsammare. Vi flåsade stönade och svettades, men den ansträngningen var väl värd att göra. Annecy