Gotland 1 2016

tisdag 23 februari 2016 - söndag 28 februari 2016

Tacofest
lördag 27 februari 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Jag åkte till stan och handlade inför kvällens tacofest. Mia och Rasmus anlände till stugan vid 14-tiden. Mia hade med en jättegod rabarberpaj till fikat. Tiden bara rann iväg och det var dags för tacos. Även Berit var med på kvällsmaten. Lite senare anslöt även Sonja och K-G. Det

Furillen
fredag 26 februari 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi chillade i stugan på dagen och på eftermiddagen åkte vi till Visby och handlade presenter. På vägen till Slite tog vi en avstickare till Furillen. Denna gång höll vi oss på vägarna (man ska lära sig av misstagen :-)). Kvällen tillbringade vi hos Albin, Annsofie och Rickard. Vi

Fika
torsdag 25 februari 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Gerd och Veikko samt Sonja kom på fikabesök till Berit. Framåt kvällen åkte vi en sväng. Första stoppet blev nere vid havet vid Tofta Strand där vi såg solen försvinna ner i havet. Vackert! Nästa stopp blev Högklint; det var fint och kallt! Vi värmde oss med en fika på Espresso

Siesta
onsdag 24 februari 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi (även Berit) åkte in till Visby och fikade på Siesta. Därefter handlade vi mat på Willys. På kvällen blev det hjortbiffar med kantarellsås. Inte helt fel!

Resdag
tisdag 23 februari 2016 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Vi lämnade Ängelholm vid 17-tiden. Väglaget var lömskt; regn, nollgradigt och glashalt. På båten åt vi goda mackor som Verner fixat. Tack! Vi anlände till stugan ca 00.40. Vi packade in och bäddade. Lite pappersjobb sen kändes sängen ganska skön.