Indokina med Mekong River

Vietnam, Kambodja och Laos

Halong Bay
lördag 5 mars 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Halong Bay. Dagstur med bat i Varldsarvet och dess speciella klippformationer, disigt men i ovrigt skont utflyktsvader. Landsteg och gick in i en relativt nyupptackt grotta med riktigt haftiga droppformationer, stannar i Halong over natten och imorgon blir det resdag till centrala Vietnam (flyg &

Hanoi Old Town and more
torsdag 3 mars 2016 - Hanoi, Vietnam

Idag har jag utforskat Hanoi en aning med start i det Sovjetinspirerade Ho Chi Minh-mausoleet dar vi fick defilera forbi Ho^s balsamerade kropp, sag precis lika overklig ut som alla de andra doda kommunisterna. Darefter utforskade jag Old Town med dess myller av mopeder och folk, riktigt

Hanoi antligen framme
onsdag 2 mars 2016 - Hanoi, Vietnam

Antligen framme och incheckad pa hotellet i Hanoi. Bor pa Melia i centrala delarna av staden med 7,5 miljoner invanare varav ALLA kor moped! Resan tog allt som allt ca 22 tim fran det att taxin lamnade hemmet i Borlange till Melia. Nu blir det en valbehovd dusch for att sedan ge mig ut och