Då va de dags!
fredag 18 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp 05.20 och tar en dusch. Slår ihop resväskorna och beger oss ner till lobbyn 05.50. Vi fixar med utcheckningen och tar hissen upp till 82:e våningen där det serveras frukost medan solen går upp. Frukost buffén ringlar sig runt hela tornet. Hur mycket mat som helst för alla smaker.

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Vi lämnar Koh Chang och tar oss till Bangkok!
torsdag 17 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen 06.50. Packar och tar en dusch. Jösses va prylar de va nurå :-) En sista frukost får det bli också innan vi samlar ihop de sista pinalerna och beger oss mot receptionen. Tua ”råkar” få med sig ett par av hotellets innetofflor i sin väska vilket personalen upptäcker direkt

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Dykning och en dag på havet!
onsdag 16 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Upp med tuppen och frukost! Idag blev vi hämtade 08.00 av dykklubben så frukost intogs 07.00. Bilen hämtar i tid och vi rullar söderut. Inte så långt visar det sig! Båten ligger ankrad andra sidan landtungan mitt emot vårt hotell :-) När vi kommer fram ser vi hur personalen kämpar med att

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
En dag på White sand beach!
tisdag 15 mars 2016 - Hemse, Gotlands län, Sverige

Frukost vid 09.30 i vanlig ordning! Kvavt idag.... igen :-) Dagens plan innehåller en tripp till White sand beach för sol och bad. Vi tar en taxi direkt efter frukost och drar iväg. Resan till White sand tar ca 20 minuter. Vi hoppar av vid strandens södra ände och tar en kort promenad norrut

En skön måndag!
måndag 14 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

14/3 Måndag Frukost och sedan en snabb sväng till Big C innan mopparna ska returneras. Vi passar på att boka snorkling för oss alla fyra till onsdag med Scandinavian diving. Ev dyk!?!? Tankar mopparna och returnerar. Gick bra! :-) Lite slappa i skuggan innan vi drar till stranden. Vi har fått

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Sol, världen krymper och hockey!
söndag 13 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

13/3 Söndag 34 grader Frukost 09.30. Hyr moppe igen! Vi drar en sväng till Big C och apotek. På apoteket frågar mannen var vi kommer ifrån. ”Swidään” svarar vi. Aha.... säger han. ”What plejs??” ”Stockholm and Gotland” Mannen spärrar upp ögonen..... ”GOTLAND”!?!? ” Do

En lugn lördag :-)
lördag 12 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

12/3 Lördag/ Varmt Frukost och funderingar över dagen. Kerstin och Caj tar en dag på stranden medans vi softar vid poolen och svalkar oss på rummet. Ganska lugnt och skönt alltså. Eftersom J hunnit bli febrig och krasslig så tar vi en taxi till Scandinavian och bokar av dykningen framåt

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
En dag med lite av varje :-)
fredag 11 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

11/3 Fredag/ 30 grader Frukost i vanlig ordning. Eftersom vi har kvar hyrmopparna så får det bli en sväng till. Tandborstning och sen iväg. Vi rullar söderut för att hitta Ecodivers. Hittade stället. Stängt :-) Upphört. Finito. Rullar några hundra meter till och besöker Dolphin Divers.

En dag i sadeln :-)
torsdag 10 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

10/3 Torsdag/ 34 grader/ Sol Sover till 09.00. Tua har varit vaken ett par gånger under natten. Risig! Vi provar en kopp kaffe innan vi går ner och möter Kerstin och Caj vid frukosten. Lika gott idag! Idag är det hojåkardagen :-) Vi hyr på hotellet, granskar alla skavanker med uthyraren, vi

Lugnt och skönt!
onsdag 9 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

9/3 Onsdag /35 grader/ Dis Sovmorgon idag. Vaknar strax efter nio. Frukost och lite planering för dagen = T o J tar det lugnt och Ko C tar en sväng till beachen. Men först en promenad längs floden och sen ut till stora vägen för att reka. Kolla hyrmoppe i receptionen. 300 Bath för 24 timmar.