Påsklovsresa till Teneriffa

måndag 28 mars 2016 - söndag 3 april 2016

På barnens påsklov passade vi på att göra en resa till Kanarieöarna och Teneriffa. Barnens önskemål är att få se Teide.

Sista semesterdagen
lördag 2 april 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Idag kändes det faktiskt kyligt på morgonen och molnen hopade sig så det fick bli en promenad till marknaden innan vi hoppade i poolen på nytt. På marknaden köpte vi två snygga väskor men härligt mönster i massor av färger. Vid lunch klarnade det upp och blev varmare så då badades

Rundtur och Teide

Idag hade vi hyrt bil som skulle hämtas redan klockan åtta. Kvart över åtta var vi på väg! Började med att köra västerut mot Masca. Gjorde dock första stoppet redan i Playa de San Juan där vi åt en god frukost efter att först ha kört runt två varv och sedan gått runt ett varv. Vi

Marknad och spruthål
torsdag 31 mars 2016 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Vi inledde med en promenad längs stranden då jag sett att det skulle finnas en geocache som det var för mörkt att ta igår. Det var lika häftigt som det utlovats. En bra bit upp på klippan hade havet gröpt ut ett hål ur vilket de största vågorna pressades upp så att det såg ut som en

Slappardag vid poolen

Idag hade vi en härlig dag där barnen badade och lekte i poolen timme efter timme. Vi åt lunch på hotellet och var väldigt nöjda med att inte ha valt all inclusive... På kvällen åt vi längs strandpromenaden och gick en vända bort till shoppingcentret med de finare affärerna. Tänk att

Siam Park

Då det är förutsagt att bli regn imorgon bestämde vi oss för att det var idag som vi skulle åka till vattenparken Siam Park som blivit utnämnd till Europas bästa de sista fyra åren. Sagt och gjort, vi tig en taxi dit och låste in sakerna i ett skåp innan vi inledde med att åka Lazy