Bröllopsresa :) <3

fredag 16 september 2016 - söndag 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

Zanzibar
torsdag 6 oktober 2016 - Dar es-Salaam, Tanzania

1/10 Landade på Zanzibar och blev upphämtade av vårt boende. Bor mitt i stonetowns myllrade gatuliv. Körde lite praktiska grejer på eftermiddagen, hittade uttagsautomat, käkade lunch, skickade kläder på tvätt, bokade transport till nungwi (norra delen på ön) och en båttur till Prison

Safari i Kenya
lördag 1 oktober 2016 - Nungwi, Norra Zanzibar, Tanzania

Detta inlägg var tänkt att publiceras för flera dagar sen men resdagboken har legat nere och återuppstått i nu skepnad. Så här kommer inlägget, hoppas maillistan fungerar som den ska! 26/9 Checkade in på hotellet utan väskor klockan 06, frukost klockan 10. Sedan bestämde vi oss för

Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Resten av Marocko och resan över kontinenten
söndag 25 september 2016 - Nairobi, Kenya

21/9 Vaknade utsövda (?) efter tio timmars stenhård sömn, kropparna behövde vila. Åt en smaskig frukost innan vi bestämde oss för dagens plan. Packa ihop, skicka saker på tvätt och boka taxi till Essaoira. Träffade även riadens ägare som bjöd mig på en massage i bröllopspresent i

Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Hike i bergen, början av resan
tisdag 20 september 2016 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

16/9 Semestern började på eftermiddagen med en buffémiddag på restaurang i Kristianstad, sen pga tågstopp så åkte vi buss till Malmö innan vi hoppade på tåget mot Kastrup. Allt flöt på bra och när vi kom fram så började vi gå mot boendet (air BnB) som låg 15 min promenad från

Början av resan
lördag 17 september 2016 - Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko