Husbil till Kroatien 2016

fredag 3 juni 2016 - lördag 18 juni 2016

Tanken är att vi skall ta oss fortast möjligt till Dubrovnik, för att sedan köra i semestertempo längs kusten hem. Vi startar hemifrån 3 Juni med båten till Rostock från Trelleborg. Den skall vara framme 18.00 så då blir det några mil innan läger för natten. Dag 2 satsar vi på att komma en bra bit in i Österrike för att sedan dag 3 nå Dubrovnik. Vi får se hur dessa planerna står sig i verkligheten... Den som vill läsa mer om Kroatien kan med fördel titta på: http://www.expressen.se/allt-om-resor/bilsemester/upptack-stekheta-kroatien--det-har-far-du-inte-missa/

Dag 12 Venedig - Hoppingen HOF
tisdag 14 juni 2016 - Göppingen, Baden–Württemberg, Tyskland

Börjar bli trött på nöta autobahn så vid bränslepåfyllning så surfar vi lite ställplatser i närheten. Hittar på google att det finns ett i Hoppingen och sätter färdbeskrivning dit. Utan att hitta någon parkering av rätt storlek frågar vi en gammal dam på en hållplats. Hon

Dag 8 Dubrovnik - Rovinj
fredag 10 juni 2016 - Rovinj, Istrien, Kroatien

70mil bakom oss idag. Vi åkte vid 0830 o var framme ca 1745. Då hade vi en paus där vi fyllde kropp o bil med bränsle. Här blir vi i två dagar sedan Venedig. Campingen vi bor på heter Polari och är fin samt väldigt stor.

Dag 7 Dubrovnik

När vi kom hit igår blev det bara slapt vid husbilen. Grill, öl & vin. Imorse stod vi klara vid 0900 och tog bussen in till gamla stan. Vi promenerade runt ett tag efter vi käkat en konstig frukost. Jag beställde en Italiensk och fick en minimal omelett. Maria tog en fransk och på menyn

Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Dag 3 Selce - Split ( Stobrec)
måndag 6 juni 2016 - Stobreč, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jaha, vägen hit har varit blandad. Vi lämnade campingen i Selce vid 9,15. Då bar det iväg söderut så vi skulle kunna köra på motorvägen till Split. För att komma dit jag vill måste jag berätta vissa saker. Kroatien är inte platt. Det har bara berg. Stora berg, typ bergskedjor.

Dag 2 Winirschgarsten - Selce

Vaknar upp i Österike på samma plats där vi somnade. Efter Maria druckit sitt kaffe o raggen lagt sig så bär det vidare. Vi åker genom böljande grönt landskap som stundtals påminner om skottland blandat med Norge. För att ta sig hit där vi är nu måste man som sagt åka genom