På cykel Trelleborg-Calais

onsdag 29 juni 2016 - söndag 17 juli 2016

På cyklar från Trelleborg via färja till Travemünde genom Tyskland, Holland, Belgien och in över gränsen till Frankrike. Första etappen av tre mot slutmålet Santiago de Compostela.

Jobbig cykeldag
fredag 1 juli 2016 - Buxtehude, Niedersachsen, Tyskland

Motvind hela dagen, regn halva dagen, fortsatt dåliga cykelvägar och mest cykling genom Hamburgs förorter och hamnområde. Nej det var inget vidare att cykla idag. Men det fanns några ljusglimtar. Det var trevligt att cykla i centrala Hamburg och intressant att passera Elbe i den gamla

Första riktiga cyklingsdagen
torsdag 30 juni 2016 - Bargteheide, Schleswig-Holstein, Tyskland

Då är vi igång på riktigt med en första etapp. Dagen började med att vi rullade av färjan i Travemunde kvart över sju och 64 km senare nådde vi Bargteheide. Detta är för de allra flesta en helt okänd stad och får äran att förse oss med middag och hotellrum endast på grund av sitt

En liten bit på väg
onsdag 29 juni 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Så är vi äntligen på väg. Ingen speciellt imponerande dagsetapp, hemifrån till färjeläget, 7 km. Och då har vi bara lyckats komma 2 km hemifrån fågelvägen. Nu väntar övernattning på färjan Peter Pan och i morgon bitti trampar vi vidare från Travemunde över Lubeck till