UK 2016

torsdag 28 juli 2016 - tisdag 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Avslutningen...
måndag 8 augusti 2016 - Crawley, England, Storbritannien

Skriver det här allra sista inlägget hemifrån Umeå. Vi är hemma igen, hemresan gick bra, förutom lite småförseningar så kom både vi & bagaget fram till väntande vänner som vänligt nog hämtade oss på flyget. Nåväl.. Sista (riktiga) dagen igår var alldeles för bra för att inte

Mega-event i Wales
lördag 6 augusti 2016 - Caernarfon, Wales, Storbritannien

Dagen idag har varit härlig... Särskilt vädermässigt! Efter senaste dagarnas förkylningar och mulet väder och regn i Skottland (well, och Irland... och Isle of Man...) så var det härligt med bra väder, solsken och ganska varmt. Kändes nästan lite ovanligt ;) Idag har varit en

Mest Skottland
fredag 5 augusti 2016 - Llangollen, Wales, Storbritannien

2-i-1 igen! Dagboksinlägget heter Skottland, fast vi egentligen har hamnat i Wales nu... TORSDAG; Vi hade lite luddigt bestämt "Skottland" i planeringen, men inget mer konkret än så. Vi hade tankar på att logga Skottlands äldsta cache, men den skulle kräva 1,5 timmes vandring i

En vikingadag
onsdag 3 augusti 2016 - Annan, Skottland, Storbritannien

Dagen vigdes åt vikinga-sightseeing på ön. Mellan åren 800 - till typ 1300 var det ju en massa vikingar från Norge här och härjade. Först åkte vi till Tynwald som kommer från det gamla norska "Thing vallr" (att jämföra med svenska "Tingvalla"), och fungerade lite som ett

Ny dag, ny plats igen
tisdag 2 augusti 2016 - Douglas, Isle of Man

Hej hopp! Dagen påbörjades i Dublin, i klatschigt grått väder i labyrint-boendet, allt till de ljuva tonerna av restaurering eller ombyggnation i rummet bredvid, Elias snorande och Bernts hostande. En ostärkande låtsas-frukost senare begav vi oss ut i regnet. Jag undrar förresten varför en