Gotland II 2016

måndag 25 juli 2016 - måndag 15 augusti 2016

Battle of Wisby
lördag 13 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Redan nu när jag börjat skriva detta inlägg måste jag skriva att detta kommer bli långt, nja inte långt som en följetång utan mer lång som ekvatorn. Typ. Ja ni fattar….. Detta är intressant , det är inte hårdrocksintressant, men ändå; det är HISTORIA! Slaget om Visby Lite kort

Guteglass
fredag 12 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

På eftermiddagen åkte vi in och åt glass på Glassmagasinet. Vi tog en sväng på medeltidsmarknaden (vi hann även med en fika på Breda Blick med Mia och Rasmus, lyssnade på musik mm mm mm). Väl i stugan blev det en riktig lyxmåltid. Detta inlägget blir kort (orkar inte skriva mer) men

Promenad och Kovik
torsdag 11 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter softande i Tofta gick vi på en liten promenad (Tindra, Marie och Tobias) runt kvarteret, via Vikingabyn och Toftagården ner till Bysen och handlade lite (vi hann med några Pokemons på vägen). På kvällen åkte vi en sväng och kollade bl.a. in Smaklösas museum, handlade på Coop i

Parad och dricknick
onsdag 10 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Vi åkte in för att gå med i Medeltidsveckans regnbågsparad. Det var tämligen bra uppslutning och uppskattningsvis ca 500 personer gick med. Efter en fin promenad på strandpromenaden åkte vi hem och laddade om. På eftermiddagen åkte med samma buss som Mia och Rasmus in till Visby. Vi gick

Medeltida örter
tisdag 9 augusti 2016 - Visby, Gotlands län, Sverige

Efter frukosten åkte Tindra och Marie ner till Klintehamn. De fikade på Hamncafet tillsammans med Sonja, Helene, Mia och Rasmus. Det fläktade på :-) Efter fikat åkte de vidare till Klinte kyrka där minneslunden besöktes. Maries mormor och morfar ligger begravda där. Elias och Tobias tog