Santiago de compostela

lördag 10 september 2016 - torsdag 29 september 2016

Vandring med Bengt Lövström

Santiago de compostela dag 16
söndag 25 september 2016 - Fisterra, Galicien, Spanien

Upp med tuppen och på med ryggsäcken. Vandring genom Santiago till busstationen, ca 4 km. Efter två timmars bussresa framme i Fisterra. Innan vi fick hotellrummet hann vi upptäcka stan och äta lunch. Sen på med vandringskläderna och vandring upp till Faro de Fisterra, en fyr långt ute på

Santiago de compostela dag 15
lördag 24 september 2016 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sovmorgon till kvart över sju, startade vandringen halvtimme senare. Efter knappt två timmar var vi framme i Santiago de compostela där vi åt frukost. Sen var det dags att ställa sig i kö för att få beviset över vandringen. 378 km har vi stegat oss fram, 311 de senaste tio dagarna. Vi tog

Santiago de compostela dag 14
fredag 23 september 2016 - Lavacolla, Galicien, Spanien

Åter en härlig vandring. Vi startade vid sju,mycket mörkt ute och dessutom dimma så första timmen var ett trevande. Tur att vi i alla fall hade pannlampor även om dimman gjorde att det var svårt att se med dom. Vi kom ut på skogsvägar direkt. Efter ca en och halv timme var det dags för

Santiago de compostela dag 13
torsdag 22 september 2016 - Arzúa, Galicien, Spanien

Åter en natt full av snarkningar. Vara ensam dam i ett rum med sju snarkande karlar frestar på. Det värsta var att en hade sån sömnapne så jag var på väg upp flera gånger för jag trodde han höll på att dö. Förutom Bengt och jag var de övriga sex lyxvandrare - de skickade sina

Santiago de compostela dag 12
onsdag 21 september 2016 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

I morse vaknade vi först vid åtta. Mycket beroende av dålig nattsömn. Vi var 12 på rummet,2 sov,resten var vakna. Det är den värsta snarkningskonsert jag hört. En gubbe drog in och sågade ved hela natten medan den andra ackompanjerade honom med pustande utandningar. Öronproppar hjälpte