USA

onsdag 1 januari 2020 - onsdag 1 januari 2020

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Vacker kust
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Hej, vi befinner oss nu i Monterey. Idag har vi kört söder om Monterey på high way 1 in i ett områdeö som heter Big Sur. Det är en oerhört vacker kuststräcka i ett relativt öde landskap (bilder). Vi var även i Carmel, Clintans gamla domän. Det var många andra också så vi hittade

Det stora kalaset
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Är en roman av Steinbeck. Den handlar om Cannery Row, som finns i Monterey. Där fanns en fiskkonserverings-industri. Idag packas ingen fisk, utan det har blivit ett turistområde med butiker, restauranger och annat för turister i de gamla fabrikerna. Vi har även besökt Salinas som är huvudort

Nya bilder

Här kommer bilderna

San Fransisco
torsdag 6 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Vi har nu kommit till San Fransisco, men bor utanför i San Leandro, vid en marina. Lugnt och idylliskt. Vi åkte tåg från Truckee till San Fransisco, ca 6 tim och vackra vyer. Innan vi lämnade Truckee tog vi en tur runt Lake Tahoe och besökte även Carson City. En riktig håla. Idag har vi

Sierra Nevada
söndag 2 oktober 2016 - Truckee, Kalifornien, USA

Hej, Vi anlände med tåget till Truckee i går förmiddag. Vi hade då åkt genom Colorado, Utha, Nevada och är nu i Californien. ( Jag skrev tidigare att vi åkt genom Idaho. Det ska förstås vara Iowa). Efter ankomsten igår tog vi det lugnt. Idag har vi hyrt en bil, som vi har i morgon

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!