USA

onsdag 1 januari 2020 - onsdag 1 januari 2020

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

Vacker kust
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Hej, vi befinner oss nu i Monterey. Idag har vi kört söder om Monterey på high way 1 in i ett områdeö som heter Big Sur. Det är en oerhört vacker kuststräcka i ett relativt öde landskap (bilder). Vi var även i Carmel, Clintans gamla domän. Det var många andra också så vi hittade

Det stora kalaset
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Är en roman av Steinbeck. Den handlar om Cannery Row, som finns i Monterey. Där fanns en fiskkonserverings-industri. Idag packas ingen fisk, utan det har blivit ett turistområde med butiker, restauranger och annat för turister i de gamla fabrikerna. Vi har även besökt Salinas som är huvudort

Nya bilder

Här kommer bilderna

San Fransisco
torsdag 6 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Vi har nu kommit till San Fransisco, men bor utanför i San Leandro, vid en marina. Lugnt och idylliskt. Vi åkte tåg från Truckee till San Fransisco, ca 6 tim och vackra vyer. Innan vi lämnade Truckee tog vi en tur runt Lake Tahoe och besökte även Carson City. En riktig håla. Idag har vi

Sierra Nevada
söndag 2 oktober 2016 - Truckee, Kalifornien, USA

Hej, Vi anlände med tåget till Truckee i går förmiddag. Vi hade då åkt genom Colorado, Utha, Nevada och är nu i Californien. ( Jag skrev tidigare att vi åkt genom Idaho. Det ska förstås vara Iowa). Efter ankomsten igår tog vi det lugnt. Idag har vi hyrt en bil, som vi har i morgon