Mini(h)östresa

söndag 25 september 2016 - torsdag 29 september 2016

Prag & Bratislava, en liten bit av Ungen

Prag med omnejd
onsdag 28 september 2016 - Prag, Tjeckien

Vi gillar ju utmaningar och vi gillar caching. Vi var väldigt sugna på att logga en speciell cache där man ska fota sig i en webcamera. Den enda i närheten fanns i en liten ort som heter Zbraslav och ligger ungeför en mil utanför Prag. Som bil-lösa turister är man hänvisad till

Tillbaka till början
tisdag 27 september 2016 - Bratislava, Slovakien

Vi vaknade av oss själva i vårt Moskva-rum på Hostel Blues, allt till strålande solsken. Vi hade bestämt oss för att ta ett eftermiddags-tåg för att få mer tid i Bratislava. Vi strosade ut på stadens gator och lekte varandras rese-guider nätet vi återberättar vad vi lärt oss under

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Ny dag, nya chanser - å nya länder!
måndag 26 september 2016 - Rajka, Győr-Moson-Sopron, Ungern

Trots att vi sovit ungefär ovanpå en tågstation, så sov vi faktiskt ganska gott. Efter en snabb frukost tog vi oss i rask takt till en annan tågstation. Efter enbart lite vimsade tog vi oss ombord på rätt tåg. Konduktören sa att vi kunde sätta oss var som helst i någon vagn och vinkade

Dag Ett
söndag 25 september 2016 - Prag, Tjeckien

Så var vi äntligen här! Vår lilla lång-helg fast mitt i veckan. Egentligen är det en för kort resa för att skriva resdagbok, men jag ångrar mig alltid när jag inte gör det och sen är det trevligt och kul att ha allt kvar. Idag var en resdag, men vi kom ju till Prag under