Wild life in Africa

måndag 17 oktober 2016 - lördag 19 november 2016

Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique

Sista poolen
torsdag 17 november 2016 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Vi lämnade våra bodyguards i Moçambique och tårarna rann på oss alla. Nu va det dax för flygtur nr 9 av 11. Vi kom till Johannesburg på eftermiddagen och blev hämtade av personal från hotell Protea. Vi hade hört att kriminaliteten är värre här än i Kapstaden, det kunde vi förstå med

Nästa boende
torsdag 10 november 2016 - Moçambique

Efter ett svettigt cykelpass på gymmet var det dax å checka ut från Bahia Mar. Vi blev skjutsade till nästa boende : Casa cabana. Dom ha också pool men mindre än förra, dock bara 10 meter till havet. Men eftersom vi handlat så mycket på Bahia Mar så var vi välkomna tillbaka även denna

Moçambique, Vilanculos
torsdag 3 november 2016 - Moçambique

Moçambique - here we are -) Då va d dax för solsemestern på denna resa! Vårt boende, Bahia Mar, är riktigt fint, vilken utsikt över havet som mötte oss vid ankomst.Träningsnarkomaner som vi är, så var vi ute och sprang på stranden19 timmar senare. Detta va den tyngsta turen på denna

Safari
fredag 28 oktober 2016 - Nelspruit, Sydafrika

Så va vi då äntligen framme på Buhala Lodge, där vi skulle bo i en fin lodge med utsikt över Crocodile River och stor balkong. Då det va mörkt när vi kom gick vi och la oss direkt för att invänta morgondagen. Vi vaknade tidigt och sprang ut på balkongen och fick då se massa elefanter,

Senast aktiv - från Moçambique, Moçambique
Zimbabwe = hot hot hot.....
torsdag 27 oktober 2016 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Då kom vi till Zimbabwe - här kan vi snacka hetta! 40 grader! O poolen på hotellet trasig... Tur att dej hade kall dryck i alla de former 😊. Vår första utflykt blev att träffa lejon, 2 st som var 11 månader. Åh va söta o goa! Vi fick en promenad tillsammans med dessa i ca 45 min!