Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

onsdag 30 november 2016 - lördag 7 januari 2017 Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

Vår första långa och efterlängtade återresa till barnens födelseland, Vietnam. Vi kommer att, under drygt 5 veckor, besöka HaNoi, HaLong Bay, DaNang, HoiAn, HoChiMinh och slutligen Phu Quoc. Det ska bli fantastiskt att återvända till "våra änglars" födelseland. Det blir även 50-årsfirande av mamman i familjen, julfirande och slutligen nyårsfirande. Lite annorlunda då vi alltid har firat jul i Sverige. En del av tiden kommer vi även att ha sällskap av våra goa "adoptionsvänner" fam Andersson-Lindh. Vilket äventyr vi ska ut på - helt fantastiskt!

Sammanfattning över vistelsen i Da Nang
måndag 19 december 2016 - Da Nang, Vietnam

Den 11 december sammanstrålade vi med familjen Andersson Lindh, dvs Chris, Christer, Oliver och Isak, Oliver och Felix är adoptionskompisar och är födda på samma klinik i Ha Noi. Det var en supertrött gäng som möttes oss på flygplatsen i Ha Noi. De hade, precis som vi gjoirde, dygnat

Nästa stopp - Da Nang!
söndag 11 december 2016 - Da Nang, Vietnam

Idag sammanstrålade vi med familjen Andersson Lindh, dvs Chris, Christer, Oliver och Isak, på Noi Bai Domestic Airport. De hade dygnat ifrån Stockholm så det var hur trötta som helst.Vi somnade nog allihop en sväng på den korta flygturen som tog en timme.Smidigt i passkontroll och väskorna

Lite shopping sista dagen i Hanoi
lördag 10 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Då var det sista dagen i Hanoi, vi har nu varit här i 10 dagar och sett MYCKET. Barnen är nöjda och det är även vi. Hanoi är verkligen en fantastiskt häftig stad, MEN så mycket avgaser och skräp på gatorna. Det har tydligen eskalerat något alldeles de sista 3 åren enligt "vår"

Många bilder ifrån Halong Bay
fredag 9 december 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Då ska vi se om wifi't är bättre nu på morgonen (kl är 0700)enjoy!/MiaOch förresten ha en härlig Lucia, kom just på att det är den 13 december idag!

Då mönstrar vi på MS Scorpion
torsdag 8 december 2016 - Bãi Cháy, tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Ligger lite efter med dagboken, men det beror på att wifi inte har varit det bästa de senaste dagarna. Men här kommer ett långt inlägg om vår tripp till Halong Bay.Vår fantastiska receptionstjej, Ms Bing Giang, på hotellet hjälpte oss att fixa en resa till Halong Bay. Jag och Micke var ju

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

117 Bilder 4 Besökta platser 11 Dagböcker