Hunt for Orang Pendek

torsdag 10 november 2016 - söndag 18 december 2016 Hunt for Orang Pendek

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

'I've seen things you people wouldn't believe.
söndag 18 december 2016 - Doha, Qatar

Påväg hem igen. Hem till vinter, köld och slask, men också hem till jul, familj och vänner. De nästan 40 dagarna jag varit iväg har varit helt fantastiska. Har sett och upplevt saker som jag hädanefter alltid kommer bära med mig.Och på tal om att se saker så begav jag mig till Mall of

The Gorilla in Manila
lördag 17 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Butuan var trevligare än vad jag trott, uppskattar verkligen de här mindre orterna i Filippinerna, även Cebu city när jag fick se en trevligare sida av stan. Är tillbaka i Manila nu efter att ha spenderat lite för lång tid på flygplatsen. Efter att ha sovit ut imorse, duschat, packat om så

Sleeps with the fishes
fredag 16 december 2016 - Butuan City, Caraga, Filippinerna

Gårdagen blev inte som planerad. Vi ägnade aftonen på en restaurang med ett liveband och en hink med öl. Tanken var att njuta av musiken och ölen fram till kl 01 då vi skulle bli hämtade av en chaufför som skulle köra oss de 5-6 timmarna sydöst på ön för att komma till enchanted river

Onsen Batoru!
onsdag 14 december 2016 - Surigao City, Caraga, Filippinerna

Ägnade gårdagen på stranden och i poolen när jag inte sov och återhämtade mig från nattfärjan. På kvällen tog jag skjuts på en motorcykel in till stan för lite käk med min vän jag besöker. Besökte även hennes föräldrahem i staden. Det är ju en enorm skillnad på boendestandarden

The Ferryman
tisdag 13 december 2016 - Surigao City, Caraga, Filippinerna

Istället för att leta boende i söndags så har en sällskapet en kusin i en by utanför Cebu city. Så där bodde vi alla fem natten till måndagen. Jag och min kompis begav oss på måndagen till en resort bara några hundra meter bort för badande i pool. Givetvis hade även anläggningen två