Nordöstra Brasilien

onsdag 14 december 2016 - fredag 27 januari 2017 Nordöstra Brasilien

Brasilianska nordostkusten med bas i Fortaleza

En Brasiliansk utekväll
torsdag 19 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er alla,Dagarna lunkar på utan större äventyr, men i går/i natt så fick jag en ny upplevelse.Gick ut med en av mina kompisar, Mariza som jobbar som servitris på "La habanera" min italienska favoritbar, där jag oftast äter middag och alltid tar mitt förmiddagskaffe.Vi träffades vid

Stränder och väder
tisdag 10 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej,här lunkar allt på som vanligt.Stränderna här måste ha en förordning från staden, jag bor vid "Praia Iracema" och där finns det enbart några få strandbarer, d.v.s. någon som har ett par kylboxar av större modell och som får leverans av is under dagen där de kan kyla kokosnötter

Ensam igen
onsdag 4 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja, så har då Hasse, Rebecka och Leo åkt hem så nu är jag på egen hand igen. Blandade känslor, dels har det varit jättetrevligt att ha vänner här och kompisar att umgås med, men samtidigt så återgår det ju till mitt vanliga status, nu kan jag göra lite som jag vill, det är ju inte

Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Så var det nya året påbörjat
måndag 2 januari 2017 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er alla.Så har nyåret passerat och det var riktigt trevligt, vi gick ut och käkade på den där restaurangen där de kommer och skär upp köttet vid bordet, ät allt vad du orkar, riktigt bra och riktigt prisvärt.Sen gick vi ner till stranden vid 22-snåret och tittade på hysterin,

Gott Nytt år
lördag 31 december 2016 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej på er,så var det den sista dagen på året.Hela veckan har staden förberett sig på att fira nyår och vilken fest det kommer bli, de har riggat upp en gigantisk festivalscen på stranden och det kommer vara livemusik hela kvällen/natten. Det är tusentals försäljare som har ställt upp