Indien

söndag 13 november 2016 - torsdag 5 januari 2017 Indien

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Julafton i Palolem
lördag 24 december 2016 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Palolem var härligt! Vi firade julafton här med vegansmoothies och gröt till frukost för att sedan hyra kajaker och paddla med delfiner. En kom så nära att Carolina hoppade till från fören när detta underbara djur skulle upp och ta luft och sprutade vatten ur blåshålet. Vi besökta

Hampi - Där allt bara är sten
söndag 18 december 2016 - Hampi, Karnataka, Indien

Nu är vi på resande fot igen och denna gång bar det av till Hampi. Vi hade bokat en nattbus med sängar...  Trodde vi! Efter att ha frågat tre olika personer om bussen till Hampi och var den går från gick vi för att äta middag i närheten av busstorget. När vi kom tillbaka, ca en timme

Hippiemekkat
måndag 12 december 2016 - Arambol, Goa, Indien

Tågresan från Mumbai ner till Goa var händelserik! Till att börja med var det en förhållandevis bekväm resa vilken gungade oss stillsamt till sömns. Klockan tre på morgonen väcktes Carolina av att tåget skumpade till och nere vid fotändan på överslafen sover en yngre indisk man

Metropolen Mumbai
fredag 9 december 2016 - Mumbai, Maharashtra, Indien

Nu var det dags att lämna Jodhpur för vidarefärd till Mumbai. Redan innan avfärd inkom ett mail från hotellet som bokats i förväg: "Sorry, your room is not available due to another guest is ill and hospitalized, and need to rest for two days. We have booked you to our sister hotel."Vi har

Rajastahn
lördag 3 december 2016 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Mitt i natten runt kl 03:00 anlände vi till tågstationen i Jaipur. Gamarna i form av  tuktuk-chaufförer försöker rycka och slita i oss och tvinga oss att välja just deras tuktuk för vidarefärd. "Tuk-tuk mister?" "Where you going?" "Need tuk-tuk?". Man kan bli galen för mindre, och det