Thailand 2016

söndag 20 november 2016 - tisdag 20 december 2016 Thailand 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

Shopping på MBK och Terminal 21
måndag 19 december 2016 - Bangkok, Thailand

Nu har vi avverkat vår sista vecka med sol och bad på phuket och beger oss nu vidare mot Bangkok. Vi kom till bangkok med flyg på fredag kväll så då hann vi inte riktigt göra så mycket annat än att checka in på hotellet.Nästa dag (i lördags) så blev det en heldag inne på köpcentret

Härlig dag på Kata beach
lördag 10 december 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter flera mulna dagar har solen tittat fram. Redan första dagen på Ko Lanta sprack det upp rejält, och det blev kokande hett. Så där blev det mycket solande och badande. Förutom sol och bad fick vi se thaiboxning. Arenan var ingen Globen direkt utan det var ett stort murat lager ungefär.

Rafting och Ko Lanta
måndag 5 december 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår, den sista dagen på Au Nang var det dags för lite äventyr då vi åkte på "rafting", alltså forsåkning. Tidigt på morgonen blev vi upphämtade i en minibuss som körde oss tillsammans med andra turister till platsen där raftingen var. Bilresan tog cirka två timmar. Raftingen var

Regn igen i Ao Nang
fredag 2 december 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Det har än så länge varit dåligt väder i Ao nang. Igår var jag (Erik) ändå sjuk så det gjorde inte så mycket att det var dåligt väder men idag mår jag bättre, dock verkar Gabriel ha blivit smittad istället :( Tidigare idag var vi inne i stan och gick lite i affärer och åt mat. Jag

Båtutflykt till ön Koh nang yuan
tisdag 29 november 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Igår var vi på ön Koh nang yuan. Vi bokade en taxibåt som körde ut oss till ön på morgonen och som sedan kom tillbaka och hämtade oss vid lunchtid.På ön fanns det en fantastisk viewpoint högst uppe på ett berg där man kunde se ner över hela ön samt hela stranden. Det är egentligen