Från Kuba till USA

fredag 18 november 2016 - lördag 7 januari 2017 Från Kuba till USA

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Dag 48 - 49 Los Angeles m omnejd
fredag 6 januari 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi sov ganska länge efter gårdagens nattsudd o åkte sedan iväg på dagens egna seightseeingturer. Vi började på Rodeo Drive med alla sina lyxiga affärer. I varje affär står ett antal vakter o inga priser visas i fönstren o ingen rea så långt ögat kan nå. Det som fascinerade mest

Dag 46 - 47 San Diego till Hollywood, LA
onsdag 4 januari 2017 - West Hollywood, Kalifornien, USA

Första anhalt på morgonen var hangarfartyget US Midway som gjorde sig känt under 2:a världskriget i kriget mot Japan. Senare har den själv varit inblandat i USAs militära närvaro i Södra Stilla Havet under många år men är nu pensionerat o fungerar som museum, propaganda o i

Dag 44 - 45 San Diego m omnejd
måndag 2 januari 2017 - San Diego, Kalifornien, USA

Nyårsdag = sovmorgon. Jag gick upp o simmade en stund i poolen innan frukost eftersom resten familjen sov o jag var klarvaken. Ljuvligt med egen riktig frukost innan vi efter drygt kl 11 kom iväg mot Seaworld, en park för havslevande djur som San Diego är känd för. Jag hade inbillat mig

Dag 42 - 43 San Luis Obispo till Solana Beach
lördag 31 december 2016 - Solana Beach, Kalifornien, USA

Klockan 8 gick vi o åt frukost på hotellet, en ovanlighet att sådan finns o denna hade vi lika väl kunnat vara utan. Förutom kaffe fick man en bit sockerkaka dränkt i bittermandelolja o sötade frukostflingor.Sen tog vi en promenad till den gamla missionsstationen dit många mexikanska

Dag 40 - 41 Napa Valley till San Luis Obispo
torsdag 29 december 2016 - San Luis Obispo, Kalifornien, USA

Kom lite för sent iväg från Napa, vår frukostprocedur på rummet är något omständig.. Inte så lätt att dela frukt m bara en schweizisk armékniv o en påse till skärbräda o så dessa konstiga små kaffebryggare där man lägger in en påse, modell tepåse... O ut kommer ett kaffe som