NZAS167

torsdag 22 december 2016 - måndag 16 januari 2017 NZAS167

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

Ja, detta var det sista på resan. Nu börjar hemfärden!
söndag 15 januari 2017 - Singapore, Singapore

Nu sitter vi på hotellets fjärde våning och njuter det sista av sol och poolhäng. Idag har vi inte gjort något direkt mer än att checka ut och hamna här. Gårdagen var däremot lite mer aktiv. Efter förmiddagens bad och sol så tog vi oss med tunnelbanan ner till Marina Bay Sands. För er

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Svettig, avslappnad dag med shoppingstråk med helt olika karaktärer.
fredag 13 januari 2017 - Singapore, Singapore

Idag sov vi lite längre än beräknat och efter frukost så tog vi oss till plan fyra i hotellet och la oss vid poolen och njöt av både bad och sol. Eller ja, sol, det är nästan konstant molnigt men ibland så tittar solen fram. Vi delade hörlurar och lyssnade nästan klart på Lars Keplers

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
LITE lätt fuktigt och en lång promenad i Singapore!
torsdag 12 januari 2017 - Singapore, Singapore

Nu är vi framme på sista stoppen innan avfärd hem. Förstått att det har varit busväder hemma. Måste tyvärr erkänna att det känns lite avlägset när man promenerar i här i Singapore i 35 gradig värme med väldigt hög luftfuktighet. Säg nånstans på kroppen där svetten inte rinner.

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Hoppla så varmt och snart dags för sista stoppet!
onsdag 11 januari 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Ja, väldigt varmt är det. Efter vi packat så promenerade vi ut på stan och redan innan kl 12 var det 38 grader varmt och och temperaturen skulle stiga under dagen. Promenerade lite runt i stad och fönstershoppade. Lite shopping blev det. Två nya Ipads. Det var en stor skillnad på priset

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sista natten i Aussieland boendes under en bro.
tisdag 10 januari 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi kommit fram till Sidney för sista kvällen i Australien. Imorgon eftermiddag påbörjas sista etappen på denna resa – Singapore. Vi käkade middag på hotelrummet igår och satt och tittade ut över staden. Efteråt så packade vi det sista och sen så tog vi hissen ner och gick till