Ja, detta var det sista på resan. Nu börjar hemfärden!
söndag 15 januari 2017 - Singapore, Singapore

Nu sitter vi på hotellets fjärde våning och njuter det sista av sol och poolhäng. Idag har vi inte gjort något direkt mer än att checka ut och hamna här. Gårdagen var däremot lite mer aktiv. Efter förmiddagens bad och sol så tog vi oss med tunnelbanan ner till Marina Bay Sands. För er

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Svettig, avslappnad dag med shoppingstråk med helt olika karaktärer.
fredag 13 januari 2017 - Singapore, Singapore

Idag sov vi lite längre än beräknat och efter frukost så tog vi oss till plan fyra i hotellet och la oss vid poolen och njöt av både bad och sol. Eller ja, sol, det är nästan konstant molnigt men ibland så tittar solen fram. Vi delade hörlurar och lyssnade nästan klart på Lars Keplers

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
LITE lätt fuktigt och en lång promenad i Singapore!
torsdag 12 januari 2017 - Singapore, Singapore

Nu är vi framme på sista stoppen innan avfärd hem. Förstått att det har varit busväder hemma. Måste tyvärr erkänna att det känns lite avlägset när man promenerar i här i Singapore i 35 gradig värme med väldigt hög luftfuktighet. Säg nånstans på kroppen där svetten inte rinner.

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Hoppla så varmt och snart dags för sista stoppet!
onsdag 11 januari 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Ja, väldigt varmt är det. Efter vi packat så promenerade vi ut på stan och redan innan kl 12 var det 38 grader varmt och och temperaturen skulle stiga under dagen. Promenerade lite runt i stad och fönstershoppade. Lite shopping blev det. Två nya Ipads. Det var en stor skillnad på priset

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sista natten i Aussieland boendes under en bro.
tisdag 10 januari 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi kommit fram till Sidney för sista kvällen i Australien. Imorgon eftermiddag påbörjas sista etappen på denna resa – Singapore. Vi käkade middag på hotelrummet igår och satt och tittade ut över staden. Efteråt så packade vi det sista och sen så tog vi hissen ner och gick till

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Snor, snyt, biltur och moln
måndag 9 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Ja, då är M här för att avge dagens rapport J. Sitter på hotellrummet och nog råkat ut för AC-förkylning. Från värme till AC, värme till AC hela tiden gör att man kan utveckla en förkylning vilket nu troligen har skett. Förhoppningsvis en lindrig sådan men förebygger med ett litet

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Väldigt lugn dag med fönstershopping samt sol och bad.
söndag 8 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Sov väldigt gott inatt. Kom i säng lite senare än beräknat då vi blev sittandes på en pub och tittade på människor. Nu sitter vi nyduschade på balkongen och njuter av utsikten och en kall öl. Efter frukost så promenerade vi runt lite i kvarteren runt omkring hotellet. Vi bor verkligen

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Fika, skön tur och bilbyte
lördag 7 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Somnade som stockar igår och vaknade 04.30 av att vi trodde det fanns en fågel i rummet. Satt nog precis utanför och gjorde sina läten. Somnade om och efter några timmar så var vi duschade och fått frukost i magen. Fick in allt i bilen och checkade ut. Dagen skall spenderas mestadels i bilen

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Lång dag med lite farthinder
fredag 6 januari 2017 - Coffs Harbour, New South Wales, Australien

Klockan ringde 04.20 och vi packade ner det sista och satte fart mot flygplatsen. Lämnade tillbaka bilen och gick igenom security. Funkade smidigt. Tog en kaffe i loungen innan vi bordade planet som skulle ta oss till Sidney. Funkade kanon och vi kom iväg på utsatt tid. Passade på att sova lite

Hobbiton - Äntligen
torsdag 5 januari 2017 - Auckland Airport, Auckland, Nya Zeeland

Nu har vi kommit fram till motellet vid flygplatsen. Det är vår sista kväll i Nya Zeeland för imorgon kl 04.30 ringer väckarklockan då är det dags att åka till Australien. Det har varit en fantastisk tid här med varierande väder. Västkusten och Dunedin regn och kallt. På de andra