Rwanda - my second homeland

måndag 21 november 2016 - måndag 28 november 2016

Den 22/11 kl. 03.35 går bussen från Resecentrum i Jönköping mot Landvetter. Flyger med Brussel Airways till Bryssel och sen vidare till Kigali Airport i Rwanda. Jag ska träffa Tubakundes styrelse för aktivitetsplanering och budgetering för nästa ramperiod 2018-2021. Ska bli härligt att träffa alla gamla vänner och förhoppningsvis en del nya. Mina kollegor på jobbet har samlat ihop kläder och leksaker som jag tar med mig ner och ett par kollegor har swishat över pengar för inköp av hygienartiklar och/eller andra saker som barnen/ungdomarna i Rwanda behöver. Om du vill stödja vårt arbete kan du swisha över pengar till 070-3124098. Tack på förhand! Gemensamt kan vi göra skillnad!

Onsdag - vaknade till strålande sol och + 22 grader
onsdag 23 november 2016 - Kigali, Rwanda

Efter en lång, lång resa anlände jag till Kigali vid 22-tiden och efter att ha köat i visa- kön och i passkontrollen i mer än en halvtimma så möttes jag av presidenten  i Tubakunde, fader Eugene, projektledaren Gervais och Aurea. Härligt att vara här igen! Bilfärd till hotellet,

Lennart Tehage
Lelle T i Rwanda - my second homeland