G'day mate, how ya goin?

måndag 26 december 2016 - tisdag 14 februari 2017

I'm going on an adventure!

Songs to sing
måndag 13 februari 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Självklart har jag ju haft en spellista med på resan. En mycketbra lista om jag får säga det själv. Omväxlande med något för alla smaker.En del låtar spelas oftate än andra och en del nynnas det på mer än andra. Nedan följer en lista över de som kanske dykt upp flest gånger i min

We, the people
fredag 10 februari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Next stop Seal bay people, wohoo! Ja, vår guide på turen till Kangaroo island var en riktig karaktär.Hon benämnde ön som sin ö, dvs Jen's island vilket fick mig att tänka på den irländska killen, Stephen tror jag han kallades, i Braveheart; "It's MY island!" Vår guide hade lyckligtvis

Lonesome on the trail
lördag 4 februari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Reser solo. Ibland har det känts ensamt, på gott och ont. Men det har aldrig känts svårt. Nu är ju Australien inte det svåraste landet att resa runt i, men jag tycker ändå att jag lyckats hålla en bra linje som dessutom varit sann mot mig själv som person i de fall där det har känts som

Ut på tur
torsdag 2 februari 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

En 3-dagarstur till Uluru har varit ändamålet med resan till Alice Springs.Jag tänker inte försöka beskriva det jag har sett, för det går inte. Inte ens bilder kan göra rättvisa. Uluru och Kata Tjuta är helt enkelt platser man behöver besöka för att få ett grepp om dess

Catching up
fredag 27 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Hej på Er!Återigen ett tag sedan jag skrev något. Har hunnit avsluta vistelsen på Tasmanien. Sista två dagarna bestod av utflykt till Mount Field och en promenad till Hobarts botaniska trädgård. Innan dess hann jag med en tripp till Port Arthur med.Port Arthur var spännande. Kontrasten