Songs to sing
måndag 13 februari 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Självklart har jag ju haft en spellista med på resan. En mycketbra lista om jag får säga det själv. Omväxlande med något för alla smaker.En del låtar spelas oftate än andra och en del nynnas det på mer än andra. Nedan följer en lista över de som kanske dykt upp flest gånger i min

We, the people
fredag 10 februari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Next stop Seal bay people, wohoo! Ja, vår guide på turen till Kangaroo island var en riktig karaktär.Hon benämnde ön som sin ö, dvs Jen's island vilket fick mig att tänka på den irländska killen, Stephen tror jag han kallades, i Braveheart; "It's MY island!" Vår guide hade lyckligtvis

Lonesome on the trail
lördag 4 februari 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Reser solo. Ibland har det känts ensamt, på gott och ont. Men det har aldrig känts svårt. Nu är ju Australien inte det svåraste landet att resa runt i, men jag tycker ändå att jag lyckats hålla en bra linje som dessutom varit sann mot mig själv som person i de fall där det har känts som

Ut på tur
torsdag 2 februari 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

En 3-dagarstur till Uluru har varit ändamålet med resan till Alice Springs.Jag tänker inte försöka beskriva det jag har sett, för det går inte. Inte ens bilder kan göra rättvisa. Uluru och Kata Tjuta är helt enkelt platser man behöver besöka för att få ett grepp om dess

Catching up
fredag 27 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Hej på Er!Återigen ett tag sedan jag skrev något. Har hunnit avsluta vistelsen på Tasmanien. Sista två dagarna bestod av utflykt till Mount Field och en promenad till Hobarts botaniska trädgård. Innan dess hann jag med en tripp till Port Arthur med.Port Arthur var spännande. Kontrasten

Livets vatten
fredag 20 januari 2017 - Hobart, Tasmanien, Australien

Försöker komma ikapp med vad jag har hittat på de senaste dagarna. Så nu blir det en relativt kort summering av en whiskytur och ett museibesök.18/1Lark distillery. Tasmaniens äldsta destilleri.Jag gick förbi deras pub, Cellar door, av en slump på väg ned till hamnen. Så det här var inte

En wallaby vid namm Dude
onsdag 18 januari 2017 - Hobart, Tasmanien, Australien

17/1Där stod den. Wallabyn. Vår guide som stod och pratade om träds fortplantning genom skogsbränder fick se sig något förbisedd när Wallabyn visade sig.Foton togs och namnförslag kom lite skämtsamt på tal. Jag och guiden fastnade vid Dude. Sedan skuttade den iväg. Men Dude, var du än

Crying Tyger
söndag 15 januari 2017 - Hobart, Tasmanien, Australien

Anlände Hobart i lördags kväll. Smidig flygresa. Det första som slog mig var hur mycket svalare det är här på Tasmanien. Förvisso var det förväntat, men ändå lite av en omställning.Avslutade starkt i Melbourne med en riktig unnarkväll. Tidig middag på Chin Chin.Hade lite bekymmer med

Sweets for my sweet
torsdag 12 januari 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Målet för den här dagen var klart. Burch & Purchese sweet studio.Så jag gick och jag gick, genom stad och botaniska trädgårdar, över gator och torg. Stannade för en burgare på vägen. Den var god.Som sagt tidigare så föredrar jag att vandra dit jag ska när jag är i storstäder.

Unknown soldier

Jag har alltså spenderat väldigt mycket tid med att vandra runt i städerna jag har varit i. Har dock inte känt mig så förvirrad som jag stundtals gjorde här i Canberra. Kanske för att den inte är gjord för fotgängare.Mitt lokalsinne är inte strålande i vanliga fall, men i den här