Linda i Rwanda/Uganda 2016

tisdag 20 december 2016 - fredag 6 januari 2017 Linda i Rwanda/Uganda 2016

Dax för mig att dra ut på äventyr med Rosa bussarna igen. Denna gången går resan till Rwanda och Uganda för att besöka Bergsgorillorna.. Följ gärna med på min resa som jag hoppas kunna uppdatera med jämna mellanrum, men vet ju inte riktigt hur det är med wifi etc.

Underbart och känslosamt
torsdag 22 december 2016 - Kigali, Rwanda

Efter ca 28 h resande kom vi fram till ett varmt och härligt Rwanda.. 28 grader och strålande sol..en fin, men sliten Rosa buss vid namn Trisse väntar på oss..vårt nya hem närmsta 2.5 v.Kommer bo på bussen hela resan men på campingplatser och det känns ju tryggt, samtidigt innebär det att

Ångest
måndag 19 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Varit nere i Örtofta i helgen och träffat familjen en sista gång innan jag reser...separationsångest...både från dem och från katterna.. Ännu en känsla som infunnit sig sen Ola dog...tänk om det är sista gången vi ses.. Tidigare har den tanken aldrig infunnit sig, det är ju liksom nåt

10 dagar kvar...😨
lördag 10 december 2016 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Herregud vad tiden går snabbt...bara 10 dagar kvar tills jag ska åka iväg. Afrika alltså...kan faktiskt inte riktigt fattat att jag ska iväg. Har inte vågat tänka på resan på riktigt ännu...och inte vågat se fram emot den..men vet ju liksom aldrig vad som händer på vägen..😞Men nu