Down under

söndag 25 december 2016 - fredag 17 februari 2017 Down under

Borta bra, men hemma bäst....
fredag 17 februari 2017 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Efter ett kort stopp i London och byte av flyg landade vi på Kastrup 09.35. Flygresan hemåt gick över förväntan och det var inte så jobbigt som vi trott. Medan vi väntade på tåget till Kristianstad blev det några "röa pölser" och de smakade "himmelskt". I Kristianstad blev vi hämtade

Dags att åka hemåt.....
torsdag 16 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Sista dagen på vår fantastiska resa. Tråkigt att jag blev sjuk, men det var "rätt" tillfälle om man nu kan säga så. Tog det lungt på förmiddagen och packade ihop det sista innan vi checkade ut vi 12-tiden. Eftersom vi inte skulle flyga förrän 23.45 hade vi en hel dag att "slå

Dagsutflykt till "Grannlandet"
onsdag 15 februari 2017 - Macao, Macao

Eftersom vi hunnit med att se det mesta av Hongkong bestämde vi oss för att ta båten till Macau. En dryg timmas båtresa och vi skulle vara i "Casino-land". Macau, som tidigare tillhört Portugal skulle också ha en hel del sevärdheter från kolonialtiden förutom alla casinon.Båtresan tog en

En dag i Hongkong.....
tisdag 14 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Bestämde oss för att ta en hoponhopoff-buss för att se så mycket som möjligt av Hongkong.Vi fick se många höga byggnader, åkte färja över till Hongkongön, åkte en brant "spårvagn" upp till Victoria Peak med en fantastisk utsikt, besökte tempel, åkte en flera hundra meter lång

Mot Hongkong
måndag 13 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Lämnade hotellet i Auckland vid sextiden. Lämnade hyrbilen vid flygplatsen och checkade in.Flygresan gick bra och några filmer senare landade vi på Hongkongs flygplats. Taxi till hotellet och sedan en liten tur i omgivningarna för att hitta något att äta och även för att försöka hålla