Florida-Karibien 2016-17

torsdag 22 december 2016 - torsdag 5 januari 2017

Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Gott Nytt År och God Fortsättning och allt det där
lördag 31 december 2016 - Cozumel, Quintana Roo, Mexiko

God fortsättning till er alla som ligger sex timmar före oss, vi har fortfarande några skälvande timmar kvar av 2016 medan ni alldeles just i detta nu just räknat ner till tolvslaget. Här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna:I onsdags steg vi i land på Jamaica. Ön har bara

Cirkusen on tour...
onsdag 28 december 2016 - Bahamas

Nu är det onsdag morgon och vi har varit en och en halv dag på båten. Redan vid incheckningsbyggnaden i Miami drog Cirkusen igång. Vi stod "infållade" i kön till fartygets väntrum, ni vet så där infållade med en labyrint som är gjord av band som spänns upp och bildar gångar. Martin

Juldagen
söndag 25 december 2016 - Miami, Florida, USA

Hej igen!Svårt att förstå att det var julafton igår. Vi vaknade som sagt tidigt (de flesta av oss) jetlag:ade som vi var/är. Vi visste att de affärer vi skulle till öppnade nio så vi körde iväg redan efter 8, vi hade varit vakna länge och Lova längtade så efter att få gå på "sin"

God Jul!
lördag 24 december 2016 - Miami, Florida, USA

God Jul på er alla därhemma! Känns konstigt att vakna upp idag och inse att det är julafton...I torsdags flög vi ju till Oslo via Stockholm. Resan började bra, flyget till Stockholm var inte ens halvfullt (verkar som att ingen vill till Stockholm över jul...) och Martin fick sitta själv på