Malapasqua

lördag 11 februari 2017 - fredag 24 februari 2017 Malapasqua

Äntligen ska vi tillbaka till Malapasqua. Förra gången (2013) hade ön precis drabbats av tyfonen Yolanda. Vi klev rakt in i en katastrofzon. Tacksamma idag för att vi fick rensa stränder och stötta befolkningen då, men nu längtar vi till att bara få njuta av ett grönskande och soligt Malapasqua.

Regn, hajdyk och lunch på Angelinas
söndag 19 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Klockan ringer 04.20. Dags att kliva upp för hajdyk på Monad Shoals. En resorb och en check på dyk datorn mm.Regnet verkligen vräker ner nu på morgonen. Medan J dyker, njuter T av kaffe och tropiskt regn innan hon somnar om. ☺Väl "hemma" igen blir det torra kläder och frukost. Lugn

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Vi byter från en resort till en annan ☺
lördag 18 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Idag skiner solen! Otroligt fint och vaaaarmt.Frukost och en förmiddag på stranden. Skönt!12.00 checkar vi ut från Exotic dive resort och äter en god lunch i väntan på att gå till Ocean Vida dive resort. Vårt nästa boende!Varmt välkomnande och välkomstdrink. Rummet är jättefint och vi

Dyk och soft

Sovit gott. Frukost och prova dyk utrustning.09.30 glider vi ut på böljande den blå.Tua spenderar dagen med lite jobb och att njuta av solen. Strand och bad är ju aldrig fel.J dyker Gato Island. White tip sharks, havsormar, bläckfiskar mm. Grottdyk som gav mersmak. En bonus var den stoooora

Tropisk värme!

Idag var vi uppe med tuppen (tupparna).Kaffe på verandan, lite plugg o jobb bestyr medan dagen vaknade. Värmen känns ordentligt idag. Inte så dumt!Lång frukost och lite uppdateringar medan det fanns plats kvar i wifi nätet. En stund på stranden satt fint. Solen bränner på och ljumma vindar

Tropisk värme!